مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یزدیخواه :کارگروهی تخصصی تبعات زیست‌محیطی ‌کارخانه سیمان تهران را بررسی کند

سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس ‌با اشاره به تبعات زیست محیطی و حجم برداشت از معدن توسط کارخانه سیمان تهران گفت: کارگروه کارشناسی در فضایی تخصصی ‌جوانب فعالیت کارخانه را بررسی کند.

سید علی یزدیخواه عصر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه توسعه گردشگری شهرستان ری با اشاره به دستور مساعدت وزارت میراث در زمینه بافت فرسوده نفرآباد اظهار داشت: از طرف مردم ری از وزیر میراث تشکر و قدردانی می‌نمایم زیرا که با تمهیداتی که از سوی وزارت میراث صورت گرفته امکان ساخت ساختمان 4 طبقه نیز در محله نفرآباد فراهم شد در صورتی که تا پیش از این ممنوعیت ارتفاع در این منطقه وجود داشت.

وی افزود: رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و شهردار منطقه 20 نیز در تحقق این مهم که دغدغه 40 ساله مردم شهرری بود کمک‌های بی‌شائبه‌ای داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از افتتاح پایگاه ملی میراث فرهنگی گفت: پایگاه ملی میراث فرهنگی کمک شایان توجهی به شناسایی و معرفی آثار تاریخی و باستانی خواهد کرد و در این راستا درخواست داریم در زمینه ارتقای جایگاه اداره میراث فرهنگی شهرستان ری نیز اقدام شود.

یزدی‌خواه تصریح کرد: شهرداری‌های شهرستان ری آمادگی دارند در تعامل مشترک با میراث در زمینه نگه‌داری و مرمت این آثار با حفظ و تأیید کارشناسان میراث اقدام شود.

وی با اشاره به تولید روزانه 15 هزار تنی کارخانه سیمان تهران ابراز داشت: این کارخانه در حدود 60 درصد سیمان مصرفی استان تهران را تأمین می‌کند و نزدیک به 4 هزار نفر کارگر دارد اما از نظر تبعات زیست محیطی و حجم برداشت از معدن با معضلاتی مواجه است.

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: در زمینه فعالیت کارخانه سیمان تهران با توجه به اشتغال‌زایی قابل‌توجه تقاضای تعطیلی واحد را نداریم اما درخواست کردیم که کارگروه کارشناسی در فضایی تخصصی ایجاد و جوانب فعالیت کارخانه بررسی شود تا نتایج مناسب کسب گردد زیرا که در این کوه 7 اثر تاریخی نیز موجود است.

یزدی خواه با اشاره محدودیت ارتفاع در حریم آثار تاریخی افزود: مردمی که در نزدیکی آثار تاریخی زندگی می‌کنند در صورتی که اجازه ساخت‌وساز نداشته باشند متضرر شده لذا باید در این زمینه نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد تا در صورت امکان املاک موجود خریداری شود.

نماینده مردم در مجلس با اشاره پیاده‌روی جاماندگان اربعین خاطرنشان کرد: در سال نزدیک به 10 میلیون نفر زائر وارد این شهر می‌شود اما هتل، نمایشگاه و … که مناسب گردشگری مذهبی باشد در شهرستان ری وجود ندارد.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.