مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همزمان با آغاز هفته دولت پایگاه ملی محوطه باستانی ری افتتاح شد

پایگاه ملی محوطه باستانی ری متعلق به دوره ساسانیان با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در هفته دولت افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از ایرنا سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پایگاه ملی محوطه باستانی ری افزود: در سطح کشور ۱۰۰ پایگاه ملی و ۲۶ پایگاه جهانی داریم.

وی اظهارداشت: پیش از ورود برای بهره‌برداری از این محوطه محو پایگاه ملی, خانه بررسی شرایط آن برای تبدیل شدن به پایگاه ملی باستانی بودم که پس از دریافت اطلاعات متوجه شدم این محوطه و محدوده دشت ری فراتر از آنچه که تبلیغ و اطلاع رسانی شده است ارزش تاریخی دارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که محدوده ای را پایگاه رسمی اعلام نکنیم در درجه دیگری از اهمیت قرار می گیرد.

ضرغامی ادامه داد: زمانی که محوطه و محدوده ای به عنوان پایگاه رسمی ملی یا جهانی معرفی شود, در درجه بالاتری از نظر کارهای میراث فرهنگی قرار می گیرد.

از جمله آثار مهم و معروف دشت ری اثر تاریخی موسوم به تپه میل است این اثر که به مناسبت ساخت و سازهای مرتفع روی یک برآمدگی بلند به تپه میل شهرت یافته در جنوب شهر ری و در غرب جاده ارتباطی به ورامین در ناحیه قلعه نو قرار دارد.

به نظر می‌رسد ارتفاع دورنما و کارکرد متصور برای این اثر تاریخی باعث شده تا از آن به عنوان میل یا نشانه و راهنمای مسافران و کاربری آن یاد شود.

 

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه