مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ضرغامی : ری هویت و شناسنامه تهران است /ظرفیت های تاریخی ری احیا‌ء می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه کلی و مذهبی ملی است و باید ظرفیت‌های متعدد این شهرستان با همه توانمندی وزارتخانه به فعلیت برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، سید عزت‌الله ضرغامی در بازدید از آثار تاریخی شهرستان ری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان ری از لحاظ سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است و از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در تلاش هستیم که تهران با برنامه‌ریزی جدید به قطب گردشگری تبدیل شود و ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه کلی و مذهبی ملی است و باید ظرفیت‌های متعدد این شهرستان با همه توانمندی وزارتخانه به فعلیت برسد تا در طرح جامعی که در منطقه نظر گرفته شده، ایفا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی بازدید از برج تاریخی طغرل افزود: این بنا با قدمت هزار ساله با مسالح سنتی آن زمان ساخته شده است و مدیریت داشته‌های میراث فرهنگی بسیار مهم است و اگر امروزه همه داشته‌ها را به تحریم و وابستگی خارج از کشور وصل می‌کنند، میراث فرهنگی نشان دهنده استقلال کامل تمدنی و فناورانه است.

وی ادامه داد: برخلاف کسانی‌که تصور می‌کنند میراث فرهنگی مانع توسعه است، اتفاقا این انباشته تجربه ارزشمند و بهترین قوام دهنده توسعه و پایداری است که باید از آن استفاده کرد.

ضرغامی افزود: ایران مشمول این توانمندی‌هاست که نمونه آن در شهرستان ری و در برج طغرل دیده می‌شود و بنای ساختمان به‌طوری ساخته شده که در یک زلزله بزرگ پایداری خود را حفظ کرده و فقط بخشی از آن ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار مجموعه‌های ظرفیت‌های گردشگری، جذابیت‌های مختلف دیگر نیز وجود دارد، گفت: صنایع دستی و هنرمندان و فعالان این حوزه ارزشمند بوده و در بازدید بخش کوچکی از آن قول تسهیلات و وام‌های بانکی در هر سقفی داده خواهد شد و در دولت جدید سهمیه بسیار مناسبی از تبصره 18 و صندوق توسعه ملی گرفته شده است و عملکرد وزارتخانه مطلوب بوده و جزا دستگاه‌هایی است که از این وام به خوبی استفاده کرده است و تا 10 هزار میلیارد تومان نیز با طرح توجیهی ارائه شده برای وام برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از موانع پیشرفت صنایع دستی محل عرضه محصولات است و این قول داده شد که بازارچه خوبی با همکاری مسوولان منطقه فراهم، تجهیز و سرمایه‌گذاری شود تا توانمندی‌ها این حوزه دیده شده که به رشد و بقای آن کمک می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارتباط با بقعه ابن بابویه و آرامگاه پهلوان تختی خاطرنشان کرد:شهرستان ری مشاهیر برجسته‌ای دارد و هرکدام دنیایی از معرفت بوده و مورد علاقه احاد مردم است و جهان پهلوان تختی الگوی برجسته اخلاق پهلوانی و بزرگی است و به همین دلیل ماندگار شده است و بنای مزار تختی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و نسبت به مقبره‌های موذن‌زاده اردبیلی، دهخدا و شیخ زاهد که ستاره‌های فرهنگ، هنر و اخلاق ایران اسلامی هستند نیز مسئول بوده تا انجام وظیفه کنیم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.