مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ضرغامی : ری هویت و شناسنامه تهران است /ظرفیت های تاریخی ری احیا‌ء می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه کلی و مذهبی ملی است و باید ظرفیت‌های متعدد این شهرستان با همه توانمندی وزارتخانه به فعلیت برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، سید عزت‌الله ضرغامی در بازدید از آثار تاریخی شهرستان ری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان ری از لحاظ سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است و از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در تلاش هستیم که تهران با برنامه‌ریزی جدید به قطب گردشگری تبدیل شود و ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه کلی و مذهبی ملی است و باید ظرفیت‌های متعدد این شهرستان با همه توانمندی وزارتخانه به فعلیت برسد تا در طرح جامعی که در منطقه نظر گرفته شده، ایفا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی بازدید از برج تاریخی طغرل افزود: این بنا با قدمت هزار ساله با مسالح سنتی آن زمان ساخته شده است و مدیریت داشته‌های میراث فرهنگی بسیار مهم است و اگر امروزه همه داشته‌ها را به تحریم و وابستگی خارج از کشور وصل می‌کنند، میراث فرهنگی نشان دهنده استقلال کامل تمدنی و فناورانه است.

وی ادامه داد: برخلاف کسانی‌که تصور می‌کنند میراث فرهنگی مانع توسعه است، اتفاقا این انباشته تجربه ارزشمند و بهترین قوام دهنده توسعه و پایداری است که باید از آن استفاده کرد.

ضرغامی افزود: ایران مشمول این توانمندی‌هاست که نمونه آن در شهرستان ری و در برج طغرل دیده می‌شود و بنای ساختمان به‌طوری ساخته شده که در یک زلزله بزرگ پایداری خود را حفظ کرده و فقط بخشی از آن ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار مجموعه‌های ظرفیت‌های گردشگری، جذابیت‌های مختلف دیگر نیز وجود دارد، گفت: صنایع دستی و هنرمندان و فعالان این حوزه ارزشمند بوده و در بازدید بخش کوچکی از آن قول تسهیلات و وام‌های بانکی در هر سقفی داده خواهد شد و در دولت جدید سهمیه بسیار مناسبی از تبصره 18 و صندوق توسعه ملی گرفته شده است و عملکرد وزارتخانه مطلوب بوده و جزا دستگاه‌هایی است که از این وام به خوبی استفاده کرده است و تا 10 هزار میلیارد تومان نیز با طرح توجیهی ارائه شده برای وام برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از موانع پیشرفت صنایع دستی محل عرضه محصولات است و این قول داده شد که بازارچه خوبی با همکاری مسوولان منطقه فراهم، تجهیز و سرمایه‌گذاری شود تا توانمندی‌ها این حوزه دیده شده که به رشد و بقای آن کمک می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارتباط با بقعه ابن بابویه و آرامگاه پهلوان تختی خاطرنشان کرد:شهرستان ری مشاهیر برجسته‌ای دارد و هرکدام دنیایی از معرفت بوده و مورد علاقه احاد مردم است و جهان پهلوان تختی الگوی برجسته اخلاق پهلوانی و بزرگی است و به همین دلیل ماندگار شده است و بنای مزار تختی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و نسبت به مقبره‌های موذن‌زاده اردبیلی، دهخدا و شیخ زاهد که ستاره‌های فرهنگ، هنر و اخلاق ایران اسلامی هستند نیز مسئول بوده تا انجام وظیفه کنیم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه