مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کلاهبردار اینترنتی با بیش از 6میلیاردریال اموال مسروقه در شهرری دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که با استفاده از رسید جعلی از کاربران سایت های خرید و فروش اینترنتی کلاهبرداری می کرد،خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سرهنگ “دوستعلی جلیلیان” در تشریح این خبر بیان داشت:در پی شکایت یکی از اهالی شهرری مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده رسیدگی موضوع سریعاً در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد پس از درج آگهی فروش طلا در سایت های اینترنتی شخصی به عنوان خریدار با من تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه می کند،سپس با مراجعه به منزلم و نمایش رسید واریز وجه در تلفن خود طلاها را از من دریافت کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور رسید جعلی به من ارائه داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: پس از بررسی های علمی و هوشمندانه و جستجو های ویژه در فضای سایبری ردپای متهم را در یکی از مناطق تهران شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر و در بازدید از محل دو تخته فرش به ارزش ۵میلیارد ریال و ۱۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و سلاح سرد( قمه )کشف شد و متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده،به جرم خود اعتراف کرد.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضایی شد اظهار داشت:شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به دو صورت رو در رو و پس از اتمام؛کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشود.
وی خاطر نشان کرد:یکی از اولویت های پلیس شناسایی و بازگرداندن اموال به مالکان آنها است و در خصوص شناسایی اموال نیز سامانه ای به نام نما راه اندازی شده که مالباختگان میتوانند با مراجعه به این سامانه اموال خود را شناسایی کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه