مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاضی‌عسکر: عملیات عمرانی حرم حضرت عبدالعظیم با مشارکت بنیاد مسکن انجام می‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کارهای عمرانی زیادی در محدوده حرم مطهر، طی توافقات با بنیاد مسکن انجام می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، حجت الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عصر امروز در جمع اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اجرای طرح جامع توسعه حرم، اظهار کرد: در محدوده حرم کارهای عمرانی زیادی باید انجام شود که برای این منظور طی جلسه با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توافق خوبی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه گنبد آستان نیاز به تعمیر دارد، گفت: کارهای عمرانی نیمه تمام صحن‌ها باید تکمیل شود، ساخت شبستان‌هایی با سقف بلند و به سبک حرم حضرت معصومه(س) باید انجام شود، پارکینگ طبقاتی در اطراف حرم مورد نیاز است و سایر کارهای عمرانی که با مشارکت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه از کارشناسان زبده برای طرح‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد، افزود: برخی کارهای شهرستان مربوط به حوزه فرمانداری و شهرداری است که حرم نمی‌تواند انجام دهد اما می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را برای اجرای سریعتر و بهتر امور انجام دهیم.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی شهرری تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم شهرری زائرپذیر بودن است که علاوه بر زائران داخلی، زائران زیادی از کشورهای خارجی نیز در طول سال به حرم مطهر سیدالکریم مشرف می‌شوند لذا باید امکانات رفاهی برای زائران و گردشگران فراهم شود.

وی با تاکید براینکه باید به زائران غذای حضرتی بدهیم، ادامه داد: دارالضیافه حرم به شخصی اجاره داده شده است که حدود چهار ماه دیگر قراردادش به پایان می‌رسد و نباید غذافروشی کنیم؛ هیأت‌های عزاداری و زائران نیاز دارند که از غذای حضرتی استفاده کنند لذا باید باب نذورات را برای این منظور تقویت کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه دارالشفا آستان وضعیت خوبی دارد، گفت: 3 هزار مترمربع زمین در ضلع شرقی حرم برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده که باید این مساحت تا 5 هزار مترمربع افزایش یابد تا بیمارستان احداث شود که در این راستا وزیر بهداشت نیز برای همکاری، قول مساعد داده همچنین برنامه ریزی برای ساخت بیمارستان سرطانی نیز انجام شده است.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر در رابطه با اثر باستانی قلعه گبری که هم اکنون مورد استفاده آستان است، تاکید کرد: قلعه گبری یکی از آثار تاریخی است که باید زودتر آن را تخلیه کنیم تا این میراث باستانی به یک موزه فاخر تبدیل شود که در این راستا با شهرداری هماهنگ شده است تا لوازم موجود در قلعه گبری به سوله‌های پیش بینی شده منتقل شوند که این کار حدود چند ماه زمان می‌برد.

وی با اشاره به ستارگان مدفون در ری، عنوان کرد: مشاهیری همچون ابوالفتوح رازی، شیخ کلینی، شیخ صدوق، ستارخان، شیخ محمد خیابانی، طیب، تختی، رجبعلی خیاط و غیره در شهرستان ری مدفون هستند که نیاز به روایتگری دارد همچنین باید شرایط را برای بازدید گروه‌های مختلف ازجمله دانشجویان فراهم کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه باید از ظرفیت خادمان افتخاری که بعضا دارای مدارک تحصیلی و تخصص‌های مختلفی هستند، استفاده کنیم، افزود: پذیرش خادمان افتخاری در حرم ضوابط سختی دارد که باید تغییر کند و برخورد ملاطفت آمیز با زائر محور اصلی رفتار خادمان باشد.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر با بیان اینکه محورهایی که حضرت آقا در حکم بنده عنوان کرده‌اند، در دستور کار داریم ادامه داد: ساختار حرم قدیمی است، در شیوه مدیریت باید مدل کوچک و چابک باشد همچنین باید مجمع خیرین راه بیندازیم و کارها را از طریق مجمع پیش ببریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم اعیاد مذهبی نیز همچون عزاداری‌ها باید برجسته شود، تصریح کرد: از ظرفیت‌های هیئات مذهبی همچنین از مداحان و سخنرانانی که با شعرهای آموزنده و اخلاقی امیدآفرینی می کنند، باید استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان با اشاره به اینکه 80 درصد از ساخت ضریح مطهر انجام شده شده است، تصریح کرد: اتاق عقد حرم نیز باید نوسازی شود و توسعه پیدا کند و در راستای ازدواج آسان هزینه‌ای از زوج‌ها دریافت نشود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.