مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خطر جدی سنگ شویی برای آب و خاک /6واحد متخلف درشهرستان ری پلمپ شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری مطرح کرد

شهرستان ری – سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از پلمب شش واحد سنگشویی غیر مجاز در فیروزآباد این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت این واحدها، آلایندگی خاک و هوا را نیز در پی خواهد داشت و با توجه کمبود شدید آب در کشور، زیان‌های جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، علیرضا فاضلی با اشاره به اینکه واحدهای سنگشویی زیادی در حواشی شهرستان ری فعال هستند، افزود: این واحدها علاوه بر نداشتن مجوزهای لازم، آلایندگی بالا و تخلیه فاضلاب به اراضی کشاورزی و زمین‌های اطراف را دارند که از نظر محیط زیست مورد تایید نیست و مصداق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و تهدید علیه بهداشت عمومی هستند.

او با بیان اینکه از جمله تجمع این واحدهای صنفی در روستای فیروزآباد است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ واحد غیرمجاز شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند، همچنین در دو هفته اخیر نسبت به پلمب ۱۰ واحد از آنها اقدام شده و دو واحد دیگر نیز بدلیل ممانعت از ورود مأموران این اداره به کارگاه، پیگیری دریافت حکم ورود و پلمب این واحدها در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: فعالیت این واحدها آلایندگی خاک و هوا را نیز در پی خواهد داشت و با توجه کمبود شدید آب در کشور، زیان‌های جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.