مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تولید «پادکست» در رشته حقوق دانشگاه آزاد برای نخستین بار

دبیر انجمن حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از تولید «پادکست»در رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار خبر داد و عنوان کرد که حمایت مسئولان از انجمن‌های علمی راه را برای فعالیت دانشجویان هموار می‌کند.

 

انجمن‌های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال، باانگیزه و با ظرفیت‌های بالا هستند که موجب تجمیع و متمرکزشدن دانشجویان مشتاق به فعالیت‌های پژوهشی و علمی می‌شوند.

بخش عمده این ظرفیت‌ها، ابتدای کار به‌صورت بالقوه هستند و اگر دانشگاه‌ها بستر مناسبی را برای فعالیت انجمن‌ها فراهم آورند؛ بالفعل‌شدن این ظرفیت‌ها دور از دسترس نخواهد بود؛ بنابراین در راستای ترویج روحیه علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان، دانشگاه باید انجمن‌های علمی دانشجویی را فعال و حمایت کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در شصت و هشتمین شماره از پرونده «توسعه دانش‌های نو با انجمن‌های‌ علمی» درباره مأموریت‌ها، اهداف، برنامه‌ها، دستورکارها و دستاوردهای انجمن علمی دانشجویی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با محمدرضا بختیاری دبیر این انجمن گفت‌وگو کرده است.

بختیاری در تشریح ارزیابی جایگاه و وظایف انجمن‌های علمی در دانشگاه اظهار کرد: فعالیت انجمن‌های علمی در دانشگاه از منظر تلاش، کوشش و همت مسئولان و اعضای انجمن‌ها و پیگیری، تلاش و دلسوزی مسئولان باشگاه پژوشگران قابل ارزیابی است. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری با توجه خوب و دقتی که مسئولان باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دارند و اهتمامی که به پویایی انجمن‌ها می‌ورزند، انجمن‌ها پویا و فعال مانده‌اند و برابر رسالتی که دارند، گام‌های بسیار مفید و شایسته‌ای برمی‌دارند.

حمایت‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی راه را برای فعالیت بهتر و بیشتر دانشجویان هموار می‌کند و باعث شود دانشجو و مجموعه انجمن علمی، چالش‌ها را به‌راحتی و بدون مشکل یا با مشکل کمتری پشت سر بگذارند.وی تشریح کرد: انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در بدو تشکیل رشته حقوق در این دانشگاه با پیگیری مسئولان دانشکده علوم انسانی، مدیر گروه حقوق و پیگیری‌های مستمر رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار شکل گرفت و به اخذ مجوز اقدام کرد و اکنون شامل دو بخش اعضای هیئت مؤسس و کارگروه‌های مختلف است.

دبیر انجمن حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری ادامه داد: کارگروه‌های انجمن شامل کارگروه‌های کیفری، مدنی و حقوقی هستند که مسئولیت هر کدام از این کارگروه‌ها به عهده یکی از اعضای اصلی انجمن است و انجمن هم به تعداد دانشجویان از ورودی‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌تواند عضو داشته باشد و همه هم می‌توانند در فعالیت‌های انجمن مشارکت کنند.

بختیاری در پاسخ به این پرسش که انجمن‌های علمی به‌عنوان هسته‌های تخصصی چه نقشی در پیشبرد علمی و توسعه علم و دانش و به‌ویژه دانش‌های نوین دارند؟ اظهار کرد: انجمن‌های علمی با توجه به رویکردی که در دانشگاه وجود دارد و استاد راهنماهایی که کنار انجمن‌ها هستند، می‌توانند در زمینه‌های تئوری و عملی از تجربیات استادان راهنما و استادان درس‌هایی که باید بگذرانند، استفاده کنند و در راستای توسعه علم و پیشرفت در دانش‌های نوین گام‌های مؤثری بردارند که این اتفاق می‌تواند به همت باشگاه بهتر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مستمر مسئولان باشگاه پژوهشگران، دانشگاه همکاری خوبی با انجمن‌های علمی دانشجویی دارد، افزود: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام در تسهیل روابط بین استاد و دانشجو، حمایت دانشجویان نخبه و فعال و دانشجویانی که دغدغه علمی و توسعه علم دارند، تلاش بسیار زیاد، اقدامات و حمایت‌های خوبی را انجام داده است؛ چراکه انجمن‌های علمی با حمایت و تسهیل روابط بین دانشجویان و استادان تقویت می‌شوند.

این فعال دانشجویی بر رفع مشکلات و چالش‌های مسیر انجمن‌های علمی توسط مسئولان تأکید کرد و گفت: مسئولان دانشگاه باید مشکلات و چالش‌ها را به حداقل برسانند و از انجمن‌ها حمایت کنند؛ چراکه حمایت‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی راه را برای فعالیت بهتر و بیشتر دانشجویان هموار می‌کند و باعث شود دانشجو و مجموعه انجمن علمی، چالش‌ها را به‌راحتی و بدون مشکل یا با مشکل کمتری پشت سر بگذارند.

تولید «پادکست» در رشته حقوق دانشگاه آزاد برای نخستین بار

بختیاری افزود: در ایام کرونا غیر از برگزاری وبینارهای خوب و تخصصی، تولید پادکست نیز انجام شد. این پادکست‌ها برای نخستین بار در رشته حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است و در سایت دانشگاه یادگار امام بارگذاری شد که توضیحاتی را درباره کارگروه‌های زیرمجموعه انجمن حقوق برای دانشجویان به ارمغان آورد.

وی با قدردانی از مسئولان دانشگاه یادآور شد که همه فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای انجمن حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با کمک مسئولان به‌ویژه باشگاه پژوهشگران انجام و باعث شده دانشجویان بتوانند در پیشبرد اهداف انجمن، گام‌های مؤثر و بلندی بردارند و سال‌های آینده نودانشجویان بتوانند بهره‌برداری بهتری داشته باشند، همچنان‌که مسئولان بعدی هم به همین شیوه باید به دانشجویان آتی هم کمک کنند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به همت معاونت پژوهش و فناوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مشارکت انجمن علمی حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام از نخستین پادکست (فایل چندرسانه‌ای و یکی از جدیدترین و به‌روزترین سامانه‌های ارتباطی و روشی مناسب برای انتشار محتوای الکترونیکی از طریق صدا) انجمن‌های علمی به عنوان راهی نوین در ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه و مخاطبان و متشکل از شرح وظایف کارگروه‌های تخصصی مرتبط با انجمن علمی حقوق این دانشگاه، فروردین 1401 رونمایی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.