مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رونمایی از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران در شهرری

شهرری – در مراسمی با حضور مدیرکل و مسئولان اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، مدیرعامل شرکت سیمان تهران از نخستین سند جامع زیست محیطی این شرکت روز پنجشنبه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،مهندس سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت سیمان تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت راهبردی سند جامع زیست محیطی گفت: این سند برای نخستین بار در این شرکت سیمان تهیه شده و در برگیرنده تمامی پارامترهای تاثیرگذار بر محیط زیست است.

وی افزود: این سندد موقعیت فعلی شرکت سیمان تهران را در بحث تاثیرگذاری بر محیط پیرامونی به صورت مستند و جامع بررسی کرده و چشم انداز حذف مخاطرات زیست محیطی و در نهایت تولید پایدار با تاکید بر هماهنگی و سازگاری با محیط زیست را تبیین می کند.

حسینی توجه ویژه به مقوله زیست محیطی را اولویت نخست شرکت سیمان تهران  خواند و برنامه این شرکت را تبدیل شدن به الگوی تولید سبز بر پایه توسعه پایدار در ایران اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به هزینه های سنگین انجام شده در ۲ سال اخیر در راستای استانداردسازی خروجی دودکش های خطوط تولیدی این شرکت بر تداوم این مسیر تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه موقیعت شرکت سیمان تهران به عنوان یک واحد بزرگ تولیدی بسیار تاثیرگذار است، گفت: این مجموعه فرصتی بسیار بزرگ برای تولید، صنعت و اقتصاد کشور است.

سعید محمودی با بیان اینکه تهیه سند جامع محیط زیستی از سوی این مجموعه با همکاری گروه تخصصی و مشاوران محیط زیستی و بهره گیری از نظرات اصولی در حوزه محیط زیست، اقدامی مهم و اساسی و نقشه راهی مطلوب است، ادامه داد: آن چیزی که از تهیه سند مهمتر خواهد بود، اجرای برنامه های پیش بینی شده آن است تا بتوانیم در راستای حل مشکلات محیط زیستی گام برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلاتی که این مجموعه دارد خوشبختانه اراده حل معضلات محیط زیستی در ساختار مدیریتی این شرکت دیده می شود، اظهار امیدواری کرد که با اجرای دقیق این سند، این صنعت مسیر سبز و پایداری را در کنار اقتصاد و محیط زیست سالم طی کند و بهره اجرای این سند به همه ذینفعان از جمله شهروندان اطراف و محیط زیست برسد.

محمودی همچنین با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات می تواند الگوی مناسبی برای دیگر واحدهای صنعتی برای توجه به موضوعات محیط زیستی باشد، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا این سند در سریع ترین زمان ممکن در محیط زیست استان تهران بررسی و کارشناسی و نتیجه آن به مجموعه سیمان تهران اعلام شود.

در پایان از نخستین سند جامع زیست محیطی شرکت سیمان تهران که در هشت جلد و با بیش از یک سال کار مستمر و کارشناسی تهیه گردیده بود رونمایی و جهت اظهار نظر تحویل سازمان محیط زیست شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه