مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف۵۷ گونه حیوان قاچاق در بازار شهرری

شهرری – سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ری از کشف و ضبط ۵۷ گونه حیوان وحشی از جمله میمون، سنجاب، لاک پشت، مرغ مینا و سهره از متخلفان خبر داد.

علیرضا فاضلی ، اظهار داشت: بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری براساس گزارش های واصله در یکی از بازارچه های محلی فروش پرندگان در شهرری ۲ قلاده میمون، ۳۶ بال سهره، ۷ بال مرغ مینا، ۲ سنجاب و ۱۰ لاک پشت پشت گوش قرمز کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه حیوانات وحشی غیرمجاز به صورت قاچاق وارد کشور و بازارچه های محلی شده اند، خاطرنشان کرد: نگهداری از این گونه های غیرمجاز و غیربومی حیوانات وحشی می تواند باعث شیوع انواع بیماری ها در میان انسان و حیوان شود.

فاضلی اضافه کرد: حیوانات غیربومی در صورت رهاسازی در محیط زیست به عنوان گونه مهاجم تلقی می شوند که می توانند مشکلات زیادی را برای اکوسیستم مناطق رها شده ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه عوامل یگان حفاظت محیط زیست به دقت عملکرد فروشندگان بازارچه های فروش حیونات محلی را زیر نظر دارند، گفت: شهروندان نیز با ارسال گزارش های خود بازرسان اداره محیط زیست را یاری کنند.

فاضلی یادآور شد: بیشتر حیوانات غیربومی موجود در بازارهای کشور از مرزهای جنوب شرقی کشور به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند و برخی از شهروندان از روی علاقه و ناآگاهی این حیوانات را خریداری و در خانه هایشان نگهداری می کنند.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه