مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیشکسوتان در جهاد تبیین به ویژه روشنگری برای نسل جوان پیشگام و پیشرو باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران گفت: تبیین و روشنگری حماسه شهدا و جانبازان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیازمند عزم ملی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،عبدالله مرتضوی روز جمعه ۲۰ اسفند در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ری با گرامی داشت روز ۲۲ اسفند؛ روز بزرگداشت شهدا و ادای احترام به ساحت بیش از ۸هزار و 500شهید شهرستان‌های استان تهران گفت:  کار ارزشمندی که توسط ملت ایران در دوران ستمشاهی و پس از آن در جنگ هشت ساله اتفاق افتاد، صحنه‌های کم‌نظیری از رشادت‌ها و ایثار رزمندگان و مبارزان علیه ظلم به‌نمایش گذاشت، این‌ها باید برای نسل امروز تبیین و این رسالت مهم به‌عنوان یک جهاد فرهنگی و در امتداد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری شود.
وی افزود: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجربه‌های زیادی در سنگر دفاع و صیانت از ارزش‌های انقلاب دارند که باید در جهاد تبیین به ویژه روشنگری برای نسل جوان پیشگام و پیشرو باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران استفاده از ابتکار و خلاقیت در تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را مهم و اثربخش برشمرد و ادامه داد: نسل امروز به لحاظ سلیقه و دیدگاه دارای هوشمندی‌های خاصی هستند و اگر صاحبان قلم، هنر و رسانه بتوانند با شناخت صحیح از این سلیقه‌ها، خوراک فرهنگی مطلوبی را تهیه و منتشر کنند، فضای فرهنگی کشور را به سمت و سوی صحیح هدایت می‌کنند و این نیازمند نگاه هنرمندانه و خلاقانه و یک عزم ملی را طلب می کند.
مرتضوی با بیان این که خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران از رسالت های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تصریح کرد:امروز اگر دنبال افزایش سطح کیفی خدمت‌رسانی به ایثارگران هستیم، باید زیرساخت‌های ارائه خدمت در بستر‌های غیرحضوری را تقویت کنیم و این امر سبب می‌شود تا رسیدگی به درخواست‌های ایثارگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.
وی حفظ منزلت و تکریم ایثارگران و خانواده های معظم شهیدان را از اولویت‌های مهم خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران  دانست و بیان داشت: خدمت به خانواده شهدا در انحصار و مختص بنیاد شهید نیست بلکه همه آحاد جامعه وظیفه دارند خانواده معظم شهدا و جانبازان را تکریم کنند.
مرتضوی اضافه کرد: شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند، برهمین اساس یکی از کارهایی که باید همه نیروهای ارزشی انجام دهند ثبت خاطرات و رشادت های شهدا با استفاده از هنرهای مختلف است تا نام و یاد آنها برای همیشه در تاریخ زنده بماند.
در نماز جمعه امروز شهرستان ری، عبدالله مرتضوی مدیرکل، مهرداد حسنجانی معاون تعاون و امور اجتماعی و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با حضور در میز خدمت به سوالات و درخواست های ایثارگران پاسخ دادند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.