مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه دام احسان ری / کمبودی عرضه گوشت قرمز گوسفند و گاوی در کشور وجود ندارد

سید جواد ساداتی نژاد امروز چهارشنبه به صورت سرزده از کشتارگاه احسان ری بازدید و با امور جاری این کشتارگاه آشنا شد

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری سیدجواد ساداتی‌نژاد امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید سرزده از کشتارگاه احسانِ ری اظهار داشت: هیچگونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز گوسفند و گاوی در کشور وجود ندارد، سوداگری و واسطه‌گری عامل گرانی گوشت قرمز در روزهای اخیر است و به زودی قیمت این محصولات به تعادل می رسد.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان عرضه گوشت قرمز برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ذخایر کافی در حوزه گوشت قرمز در کشور وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

ساداتی نژاد اضافه کرد: مردم باید تخلف واحدهای عرضه کننده گوشت قرمز را به مسئولان جهاد گزارش دهند تا برخورد قانونی در اسرع وقت با متخلفان صورت گیرد و بازرسی های جهاد کشاورزی از واحدهای عرضه گوشت از هفته آینده ۲ برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه فقط در تهران ۲ هزار راس دام سبک(گوسفند و بز) و ۲۰۰ راس دام سنگین(گاو و گوساله) کشتار و وارد بازار می شود، افزود: خوشبختانه ذخایر دامی خوبی در اختیار داریم و برای بازار شب عید نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه  صادرات و واردات شاکله اصلی اقتصاد است بیان داشت: هم اکنون در کشور دام مازاد برای صادرات داریم و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است.

ساداتی نژآد یادآور شد: به دلیل اینکه سیاست صادرات دام، اخیرا در جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است، برخی از سوداگران و دلالان متخلف به دنبال سواستفاده در جهت منافع خودشان هستند که جهاد کشاورزی این اجازه را به آنان نخواهد داد.

ساداتی نژاد در بخش دیگر سخنان خود به موضوع تامین سرمایه در گردش عشایر اشاره کرد و گفت: هم اکنون “دامدار کارت” برای تامین سرمایه در گردش عشایر در میان آنان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه بارگذاری نهاده های دامی مورد نیاز دی ماه دامداران در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است، گفت: برای این منظور یک میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده است.

ساداتی نژاد ابراز کرد: هم اکنون در حال تامین منابع ارز نهاده های دامی بهمن ماه در سامانه بازارگاه هستیم که به زودی انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص بازار مرغ و تخم مرغ در کشور وجود ندارد، بیان داشت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد بازار مصرف در جهت حمایت از تولید خریداری و ذخیره شده است.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد سحرگاه امروز(ساعت چهار صبح) با حضور در کشتارگاه شرکت کشت و کار احسان ری در بخش کهریزک از نزدیک در جریان کار این کشتارگاه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان با دارا بودن تعداد زیاد کشتارگاه دام سبک و سنگین، واحدهای قطعه بندی گوشت سفید و قرمز و هچنیین سردخانه های مختلف یکی از قطب های تولید گوشت در استان تهران محسوب می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.