مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم سالگرد شهدای هسته ای در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت دانشمندان هسته ای شهید احمدی روشن و شهید قشقایی در صحن باغ طوطی حرم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،مراسم سالگرد شهادت دانشمندان هسته ای شهید احمدی روشن و شهید قشقایی در صحن باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام با حضور خانواده معظم شهدا و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار و یاد و خاطره شهدای هسته‌ای گرامی داشته شد.

محمد اسلامی در حاشیه آیین بزرگداشت این مراسم، افزود:بزرگداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای انتقال فرهنگ ایثارگری و تلاش دانشمندان کشورمان برای رسیدن به قله‌های افتخار و خودکفایی به نسل‌های آینده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از شهداء داریم و شهداء چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: این شهدا به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف نمودن صنعت هسته‌ای ایران بوده است.

وی هدف مهم شهدای هسته‌ای را ارتقاء قابلیت کشورمان در حوزه فناوری هسته‌ای و ایجاد و توسعه این فناوری بر شمرد و گفت: تلاش شهدا برای ادامه حیات شجره طبیه انقلاب اسلامی از سوی دانشمندان جوان و دانشجویان هسته ادامه خواهد داشت.

آیین بزرگداشت سالگرد شهادت رضا قشقایی و مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای کشورمان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور رییس سازمان انژی اتمی، فرماندار و مسئولان شهرستان ری و خانواده این شهدای گرانقدر در صحن باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد.

بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای در حرم حضرت عبدالعظیمرییس سازمان انژری اتمی پس از این مراسم با حضور در منزل شهید رضا قشقایی با خانواده این شهید هسته‌ای دیدار و گفتگو کرد.

شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی صبح روز چهارشنبه بیستم و یکم دیماه۱۳۹۰ بر اثر انفجار یک بمب ریموتی نصب شده در بدنه خودروی آن‌ها در میدان کتابی تهران به دست عوامل استکبار به شهادت رسیدند.

شهید رضا قشقایی متولد ۱۳۵۷ و از اهالی شهر ری بود که پیکر وی در صحن باغ طوطی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه