مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم در شهرری

یادواره دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت برگزار و از خانواده های شهدای مدافع حرم درشهرری تجلیل شد

مراسم دومین یادبود سردار رشید سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ،ابومهدی المهندس و همچنین  شهدای محور مقاومت با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم،  مدیر کل بنیاد شهید استان تهران ، فرماندار ویژه شهرستان ری، فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) و سایر مسؤولان در شهرری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین  ابتدا  ضمن حضور در مرقد نورانی سید الکریم با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آرمیده در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بویژه شهید وحید زمانی نیا از همراهان حاج قاسم را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم، آیین تجلیل از خانواده های شهدای فاطمیون و زینبیون مدافع حرم و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «رفیق خوشبخت ما» در فرهنگسرای ولاء شهرری با سخنرانی سرهنگ پاسدار فریبرز خزایی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

برگزاری مراسم یادبود حاج قاسم در قالب 110 برنامه 

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال آئین گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم در شهرستان‌های استان تهران در قالب ۱۱۰ برنامه برگزار می‌شود که آغاز این برنامه‌ها از عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای مدافع حرم و مقاومت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) انجام شد.

وی از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا قدردانی کرد و افزود: ویژگی شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم به‌قدری قابل‌توجه و برجسته است که امیدوارم همه ما از کسانی باشیم که به شهدا ملحق و عاقبت ما ختم به شهادت شود.

مرتضوی بیان کرد: شهادت سردار دل‌ها تداعی‌کننده روز عاشورا و وقایع آن است که این شهید با ایثار و ازخودگذشتگی سرمایه خود را در مسیر اسلام و انسانیت فدا کرد.

وی اظهار داشت: هر هنرمندی برای نمایش بالاترین اثر و ظرافت و دقت خود می کوشد بهترین اثرش را ارائه دهد، همانگونه که امام خمینی (ره) در تعبیری شهادت را هنر مردان خدا دانسته است.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم، پدران معظم شهید ابوالفضل سرلک، حجت اصغری شربیانی و مادر شهیدان سید محمد و سید مرتضی موسوی تجلیل به عمل آمد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.