مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۲ هزار و ۵۶۴ هکتار زمین شهرستان ری به زیر کشت پاییزه رفت

شهرستان ری – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ۲۲ هزار و ۵۶۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت پاییزه شامل گندم، کلزا و جو اختصاص یافت.

جبرئیل برادری روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: در ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از این زمین ها گندم، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار جو و ۸۶۴ هکتار کلزا کشت شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ری کشت پاییزه گندم و جو تا پایان آذر ماه است، افزود: کشت گندم شهرستان ری به صورت آبی است که بیشتر در بخش های قلعه نو و کهریزک انجام می شود و جو نیز بیشتر در بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه کشت می شود.

برادری با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان ری در سال زراعی جاری با تمامی محدودیت هایی که خشکسالی ایجاد کرد توانستند رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات و رتبه دوم جو را بدست آورند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان خدماتی مانند توزیع بذر و سموم را به کشاورزان ارائه می دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه بهره‌گیری از باران پاییزی، زمستانی و صرفه‌جویی در مصرف آب مهمترین مزایای کشت پاییزه به شمار می رود، اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی و منابع آبی، رویکرد سال زراعی جاری افزایش سطح زیر کشت نیست بلکه افزایش بهره وری در تولید است.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تُن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در این استان دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه