مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انتشارکتاب ری از آغاز تا حمله مغول

شهرری -مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی شهرستان ری گفت: کتاب “ری از آغاز تا حمله مغول” بر اساس مطالعات باستان شناختی و تاریخ نگارانه نوشته «روکو رنته» چاپ و منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، محسن سعادتی افزود: این کتاب حاصل کاوش‌شناسی دژ رشکان در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی با همکاری مشترک موزه لوور فرانسه و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران است.

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی شهرستان ری عنوان کرد: در انتشار این کتاب تلاش شده است تا مطالب به صورت کامل و درست ترجمه و در اختیار مخاطب قرار گیرد.

وی بیان کرد: کتاب ری از آغاز تا حمله مغول توسط انتشارات آریارمنا و در هزار نسخه منتشر و  روانه بازار کتاب شده است.

کتاب ری از آغاز تا حمله مغول منتشر شد

دژ رشکان در نزدیکی صفائیه (محله) شهر ری و تپه چشمه‌علی قرار داشته و یکی از دژ و قلعه‌های محافظ هسته اولیه ری به‌شمار می‌رفت.

این دژ با ساختاری متشکل از لاشه سنگ و ساروج، متعلق به دوره اشکانیان بوده که در گذشته با انتساب به فخرالدوله ابن رکن الدوله دیلمی، فخرآباد نامیده می‌شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه