مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استاندار تهران: جابجایی آرادکوه باید با شیب تدریجی انجام شود/ تصمیم جدیدی برای فرماندار ری گرفته نشده است

آرادکوه – استاندار تهران گفت: برای مکان جایگزین مرکز دفن پسماند، به دنبال شناسایی مکان جدید هستیم تا با شیب تدریجی جابجایی آرادکوه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محسن منصوری استاندار تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص سرنوشت فرمانداری شهرستان ری اظهار کرد: قبلا راجع به این موضوعات سوال شده و صحبت کرده‌ام و شما خبرنگاران دنبال آره یا نه شنیدن هستید که آره یا نه نمی‌گویم.

وی با بیان اینکه تصمیم جدیدی برای فرماندار ری گرفته نشده است، افزود: این موضوعات حاشیه ندارد و ما تا روزی که با بزرگواران کار می‌کنیم، کار ادامه دارد و تصمیم جدیدی برای ری گرفته نشده است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به مشکلاتی که سایت آرادکوه برای مردم ایجاد کرده است، گفت: مرکز دفن پسماند آرادکوه در سال‌های گذشته و در شرایطی که جمعیت تهران تنها یک پنجم جمعیت کنونی آن بوده در خارج از شهر ایجاد شده، اما اکنون به واسطه گسترش و توسعه شهر، در مجاورت شهر قرار گرفته و به این ترتیب دامنه مشکلات آن افزون‌تر شده است.

منصوری ادامه داد: نباید با این مسئله احساسی برخورد کرد و باتوجه به اینکه چندین هزار میلیارد ریال تاسیسات و زیرساخت در آنجا هزینه شده است، باید به دنبال جلوگیری از دفن زباله در این سایت بود چرا که تعطیلی و جابجایی آرادکوه فعلا امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی مکان جدید برای مرکز دفن زباله هستیم، تصریح کرد: منطقه هوشنگ آباد برای احداث سایت جدید زباله معرفی شده بود که گویا انتقاداتی به آن وارد است، ازاین‌رو به دنبال یافتن مکان جایگزین هستیم و این موضوع را با شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بررسی می‌کنیم تا پس از تعیین محل جدید و با تصمیمات کارشناسی، جابجایی به طور تدریجی انجام گیرد.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه روان آب و پساب ها باید وارد چرخه فاضلاب و تصفیه شوند، گفت: ۲ مدول تصفیه خانه ری هنوز فعال نشده است، اگر شبکه های آب و فاضلاب بالادستی را درست سازماندهی و اجرا کنیم همه این روان آب ها وارد تصفیه خانه شده و سپس آب تصفیه شده و استاندارد وارد چرخه و مدار می شود.

منصوری ادامه داد: باتوجه به اینکه شرایط ذخایر آبی چندان مناسب نیست، بازچرخانی آب را به عنوان یکی از سیاست‌های استان دنبال می کنیم.

وی در خصوص تعاونی های ۳۳ گانه بیان کرد: برای ساخت و ساز در ارتفاع بالای یکهزار و ۸۰۰ متر مجوزی  صادر نخواهد شد و زمین جایگزین برای آنها در نظر گرفته شده است و این تعاونی ها چون مسیرقانونی تغییرکاربری و الحاق به بافت را طی نکرده اند، در خصوص این پرونده مجوزی صادر نمی شود.

استاندار تهران در پایان با اشاره به وجود انبوه پروژه‌های نیمه تمام که در سالهای گذشته کلنگ‌زنی شده و تاکنون اجرایی نشده‌اند، تصریح کرد: منطق مالی و مهندسی حکم می‌کند که تا پیش از تکمیل و اجرای پروژه‌های نیمه تمام فعلی، پروژه‌ جدیدی تعریف نکنیم، لذا  سیاست اصلی ما تکمیل پروژه‌های پیشین است و غیر از موارد ضروری و بحرانی پروژه جدیدی گلنگ زنی نخواهیم کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه