مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

وضعیت افتضاح ترافیکی باقرشهر /تقاطع غیر همسطحی که ترافیک را چند برابر کرد /کلاه گشادی بر سر مردم باقرشهر

باقرشهر – وضعیت افتضاح ترافیکی باقرشهر و طول کشیدن بیش از یک دهه از شروع پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی رجایی – علامه عسگری که مردم را با وضعیت مشقت باری روبرو کرده و به نظر می رسد نه تنها در وضعیت ترافیکی این شهر تاثیری نداشته بلکه ترافیک را دوچندان کرده است اکنون با پیگیری شربیانی عضو شورای شهر تهران و نماینده ری در این شورا فاز پایانی خود را با سرعت طی کرده تا به بهره برداری برسد

پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،سال 87 در پی پر شدن فضای بهشت زهرا (س) با فشارهای سیاسی و حکومتی 160 هکتار از اراضی باقرشهر به گورستان تبدیل شد و برای اینکه این تصمیم از شکل دستوری به شکل عامه پسند تبدیل شود شورای شهر باقرشهر با امضاء تفاهم نامه ای در قبال دریافت چند امتیاز، مجوز دفن اموات را در زمینی به مساحت 160 هکتار در شهر باقرشهر داد .

از جمله این  امتیاز ها و تعهدات می‌توان به ساخت پارک ۳۳هکتاری ـ تقاطع غیره همسطح در سه راهی باقرشهر ـ تغییرمکان ایستگاه متروی باقرشهر ـ توسعه حمل ونقل عمومی –نگهداری جاده قدیم تهران قم و… را اشاره کرد.

بوستان 33 هکتاری که روی آن خاک مرده پاشیدند

این بوستان در واقع 33 هکتار نبوده و مساحتی تقریبا10 تا 12 هکتار دارد که در ابتدای کار جدول کشی و تعدادی درخت کاشته شد که به همین صورت رها شد  تا بعد از 10 سال در سالهای گذشته چند پروژه بلااستفاده در این بوستان با هزینه های میلیاردی ساخته شد که به قول معروف روی آن خاک مرده پاشیده اند از جمله سالن ازدواج آسان که دیوار به دیوار آن صدای شیون و نوحه سرایی اموات می آید حالا پیدا کنید مغز متفکر این طرح را ….

بوستانی که نه بوستان شد و چند ده میلیارد تومان هم خرج بدون خروجی مطلوب برای شهروندان روی دست بیت المال گذاشت .

تقاطع  ترافیک زا غیر همسطح سه راهی باقرشهر

در مهرماه سال 1391 با حضور مهندس حسن بیادی نائب رئیس  وقت شورای اسلامی شهر تهران کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح چهار راه باقرشهر  بعد از 4 سال از گذشت توافق به زمین زده شد (لینک خبر ) و بعد از 9 سال و تحمیل میلیارد ها تومان هزینه برای تملکی که اعضای فرهیخته شورای اسلامی به وقت امضای تفاهم نامه قولش را داده بودند از جیب مردم باقرشهر (که نتوانستند این تعهد را کامل انجام دهند و شهرداری تهران وارد عمل شد) اکنون با پیگیری شربیانی نماینده مردم ری در شورای شهر تهران و رئيس شورای شهرستان ری قرار است تا آخر آبانماه 1400 به افتتاح شود .

اما از ظاهر طرح پیداست که این تقاطع اصلا به نفع مردم باقرشهر نیست فقط تردد پایتخت نشینان را سهل تر می کند تا در ترافیک بهشت زهرا (س) کمتر باشند که امیدواریم این برداشت ما اشتباه باشد اما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است .

این تقاطع اکنون زیر بار ترافیک رفته فقط کامل نشده به عکس ها دقت کنید ترافیک باقرشهر از جنوب به شمال به چه صورت است .

تغییرمکان ایستگاه متروی باقرشهر ـ توسعه حمل ونقل عمومی –نگهداری جاده قدیم تهران قم و…  که هیچ کدام انجام نشد و چنین شد که کلاه گشادی بر سر مردم باقرشهر رفت نه تنها توسعه زوری گورستان بلکه امتیازهای داده شده هم به ضرر مردم باقرشهر شد .

امیدواریم در سایه دولت مردمی آیت الله رئیسی با همت مسئولین شهری -شهرستانی و استانی و همچنین نمایندگان مردم این مشکلات مردم محروم و ستمدیده ایستگاه آخر دنیا (باقرشهر) حل شود
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه