مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اجبار به حضور دانش آموزان در شهرهای شهرستان ری بدون سیستم گرمایشی/تهدید اداره گاز به قطع گاز مدرسه بخاطر بدهی

شهرستان ری – با اعلام رسمی آموزش و پرورش دانش آموزان از اول آذرماه باید در مدارس حاضر شوند و طبق شیوه نامه های بهداشتی حضور دانش آموزان در مدارس باید در کلاس ها در و پنجره ها باز باشد و این موضوع با وضعیت اسفبار تجهیزات مدارس سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، با اعلام رسمی آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان از اول آذرماه باید در مدارس حاضر شوند و طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور دانش‌آموزان در مدارس باید در کلاس‌ها در و پنجره‌ها باز باشد و این موضوع با وضعیت اسف‌بار تجهیزات مدارس سلامت دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد.

طبق بررسی های میدانی خبرنگار این پایگاه خبری و مصاحبه انجام شده با تعدادی از دانش آموزان و مدیران مدارس ، در برخی از این مدارس سیستم های گرمایشی فرسوده،بلااستفاده یا بازدهی مطلوب ندارند .

تهدید اداره گاز به قطع گاز مدارس به علت بدهی 

یکی از مدیران مدارس باقرشهر در جلسه اولیاومربیان از تهدید اداره گاز باقرشهر به قطع گاز این مدرسه خبر داد، درحالی‌که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه آب برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف معاف هستند.

خبرگزاری مهر 

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند (ی) تبصره (۹) ماده‌واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
مطابق با این مصوبه، کلیه واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز (در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف هستند. سقف الگوی مصرف به‌روز شده طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش‌وپرورش و سازمان برنامه‌وبودجه کشور حداکثر تا سه‌ماهه پس از ابلاغ این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود.

این الگوی مصرف بر اساس چه معیاری سنجیده می‌شود؟ قطعاً مصرف گاز در مدارس با مصرف خانگی تفاوت دارد و براین‌اساس مدارس به‌خاطر شرایط استفاده در دسته پرمصرف قرار می‌گیرند.

اگر چنین است پس وضع قانون با این شکل فریب اذهان عمومی بوده و عملاً بی‌استفاده و مضحک است و چنانچه به این شکل نیست پس قبض چندمیلیونی یک مدرسه برای گاز چیست؟

بعد از مراجعه مسئولان مدرسه به اداره گاز تنها قول قسطی کردن این مبلغ داده شده است 

امیدواریم باتوجه‌به تصمیم بازگشایی مدارس وضعیت تجهیزات مدارس توسط آموزش‌وپرورش کهریزک و شهرری بررسی شود تا اگر نقصی در آنها باشد سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.