مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هشدار شربیانی به زبان ترکی به جمهوری آذربایجان/به جای شعار به مردم شهر ری گزارش عملکرد می دهم

جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران و نماینده ری در این شورا به زبان ترکی خطاب به مسئولان جمهوری آذربایجان هشدار داد.

در شرایطی که در روزهای اخیر، تنش های بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفته است، جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران هشدارهایی را به زبان ترکی خطاب به مسئولان جمهوری آذربایجان بیان کرد.

شربیانی در این نطق به زبان ترکی گفت: از گذشته ها می گویند همسایه نزدیک بهتر از برادری است که در دور دست زندگی می کند. به خاطر همین است که ما برادرانمان را در روزهای سخت کمک کرده ایم، روی صحبت بنده با مسلمانان کشورآذربایجان می باشد ما هنوز فراموش نکردیم که وقتی شوروی منحل شد برادران آذربایجانی که از رود اَرس گذر می کردند شعار می دادند هر دو آذربایجان یکی شود  وآقای خامنه ای رهبر همه ما شود. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر ما هم هر وقت در مورد موضوع قره باغ آذربایجان صحبت شده فرموده اند: همه سرزمین های اشغالی باید به سرزمین مادری خود برگردنند.

وی افزود: اما رئیس دولت آذربایجان هر موقع در مورد قره باغ صحبت شده با بی تفاوتی از کنار موضوع رد شده و گفته است: ما مشکلی نداریم و مسئله حل شده است. آقای علی اف اگر مسئله حل شده است پس سلاح های اسرائیلی در مرز بین آذربایجان و ایران چرا نمایش داده می شود؟ اگر حل شده است به چه دلیلی نیروهای شما راننده های تبریزی را دستگیر و حبس کردند. اگر حل نشده است صادقانه با ملت مسلمان آذربایجان مشکلات را طرح کن؟ و همچنین به ما هم اعلام کن تا مطلع باشیم؟ ایرانی ها همیشه در کنار برادران آذربایجانی خودشان هستند این را نخجوانی ها، جبرائیلی ها، زنگیلانی ها خوب می دانند، از آن ها بپرسید ما همچنان هم در کنار شما هستیم و یکی هستیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هیچ کس نمی تواند برادری و همسایگی ما را از هم تجزیه کند، فقط تورانچی ها، افراطی ها، وهابی ها، صهیونیست ها که هم دشمن شما هستند و هم دشمن ما. که دشمنان مشترک ما هستند. این ها حتماً دنبال این هستند که دوستی این دو ملت و دولت را از بین ببرند ، آن ها را باید از خود دور کنید. ارمنستان همسایه ماست اما آذربایجان هم همسایه و هم برادر و هم خون جگر ماست. از دیرباز ایرانی ها قصور و اشتباه برادران کوچک خودشان را بخشیده اند و از آن گذشته اند و این بار هم همچنین خواهد بود بیایید با وحدت به منطقه مان صلح، آشتی و دوستی را برگردانیم.

به جای شعار به مردم شهر ری گزارش عملکرد می دهم

شربیانی همچنین در بخش دیگری از نطق خود به مشکلات مردم شهر ری اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی آیات قرآن و روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت ها شمرده شده است ، حقیر برخواسته از همین کوچه پس کوچه های تهران و ری به عنوان فرزند و خادم مردم خدا را شاکرم که توفیق خدمت را در این عرصه دریافتم.

وی افزود: در دوره فعلی برای تقویت و نشان دادن جایگاه واقعی مدیریت شهری با به کارگیری جوانان در عرصه های مدیریتی به جای ادعا و شعار به مردم ، گزارش عملکرد خواهم داد. شهر جایگاهی برای مدیران خسته ندارد و جوانگرایی در حکمرانی کشور و گردش نخبگان موضوع بسیار مهمی است که همواره در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این موضوع را می توان در بیانیه گام دوم انقلاب نیز دارای نقشی محوری دانست.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیران خسته با بی خیالی مردم را در مشکلات حبس کرده اند، بعد شعار آزادی می دهند نباید اجازه بدهیم دوباره نمایش جای کار واقعی را بگیرد و باز هم هیاهو ، جایگزین همت و خدمت شود.

شربیانی ادامه داد: امروز با تحکیم و تثبیت شهردار منتخب شهر تهران با مغتنم دانستن فرصت خدمت ، معتقدم می بایست تمام ظرفیت شورا و شهرداری در هم افزایی همسو ، حرکت بخش و توسعه آفرین باشد تا به موازات تفکر جهادی و انقلابی ، به نیازهای عینی مردم و مطالبه گری حق خواهانه آنان پاسخگویی نموده و در این گردونه ، رضایت مندی ولی نعمتان را تامین و محقق ساخت.

با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم

عضو شورای شهر تهران در ادامه نطق خود تاکید کرد: راه برون رفت از مشکلات و معضلات کلان شهر تهران به کارگیری نخبگان و جوانان صاحب نظر و اثر گذار است لذا انتظار است با استعداد یابی و تخصص گرایی از چهره های جوان موجود در شهرداری که دارای مشی انقلابی و جهادی می باشند به عنوان مدیران آینده استفاده و بدان ها میدان سپاری نمایید.

شربیانی اظهار داشت: حل مشکلات شهر تهران به مفهوم حل مشکل یک چهارم جمعیت کشور و شاید بیش از آن است و به همین جهت توجه علمی و دقیق به مشکلات این شهر مسئله یی حیاتی ،  ضروری و ملی است و بدون تردید هر کس در این حوزه موفق باشد مطمئنا توانایی خود را در حل مشکلات کشور نشان داده و اقبال عمومی را به خود جلب خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: توجه خاص به نقش مردم و شورایاران محلات  و بهره گیری تمام از توان تشکل های عمومی غیر دولتی و جهادی و نیز استفاده از اشخاص و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید ملاک عمل قرار گیرد. همچنین بروز رسانی و احیاء فلسفه وجودی سرای محلات و اماکن فرهنگی که در هدایت گری عمومی و جهت دهی های فکری و اسلامی می تواند نقش آفرین باشد ، باید مورد توجه قرار گیرد.

شربیانی در پایان تصریح کرد: یقینا فرصت خدمت کوتاه و انتظارات مردم از نظام اسلامی و مدیریت شهری زیاد است آنچه مسلم است ، مردم ، خسته از بازی های عبث سیاسی و بیهوده کاری های فرسایشی بوده و چشم به تحولات کارآمد و اثربخش در دولت کریمه جناب آیت الله رئیسی و شوراهای انقلابی دوخته اند و در این میان هر گونه سیاست زدگی که موجب بی اعتمادی مردم به خادمین نظام گردد و خواسته یا ناخواسته دشمنکامی علیه انقلاب و خیانت به خون شهیدان قلمداد گردد ، که این اتفاق از هر کس با هر اسم  و هر سابقه که باشد بازی در زمین دشمنان نظام تلقی می گردد ، محکوم به مقابله است. لذا با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم . چهارچوبه دوستی ما در درستی عملکرد اشخاص نهفته است.

 

 

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.