مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان ری بیش از ۴۶ درصد کاهش یافت

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان ری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود ۴۶ و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.

مجید شایق روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آمادگی نداشتن بسیاری از واحدها در مواجه با این موضوع تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به عدد ۶ هزار و ۵۶۰ نفر در شش ماه اول رسید ولی امسال با تمهیدات اندیشیده شده این عدد به ۳ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه سال گذشته یکهزار و ۳۵۶ پرونده بیمه بیکاری در اداره کار شهرستان ری تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این عدد در ۶ ماه اول سال جاری به یکهزار و ۱۴۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

شایق اضافه کرد: بازگشت بسیاری از کارگران به محل کار خودشان و راه اندازی واحدهای جدید تولیدی موجب کاهش تعداد پرونده و مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان ری شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری ۱۲۳ نفر از مقرر بگیران شاغل شدند، بیان داشت: این عدد سال گذشته در ۸۵ نفر بود که امسال در این حوزه نیز عملکرد بهتری داشته ایم.

شایق یادآور شد: سال گذشته به دلیل تعطیلی مراکز فنی و حرفه ای فقط پنج نفر از مقرری بگیران به این مراکز معرفی شدند ولی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ نفر به مراکز فنی و حرفه ای شهرستان ری برای کارآموزی معرفی شده اند.

این مسئول در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری ابرازکرد: فرد بیکار طی ۳۰ روز از تاریخ بیکاری شرایط خود را به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کند.

شایق خاطر نشان کرد: افرادی که بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند در صورت مجرد بودن تا ۶ ماه و متاهل بودن تا ۲۴ ماه مقرری بیکاری دریافت می کنند.

وی یادآور شد: مقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کار شرکت و همچنین در تاریخ های مقرر جهت حضور و غیاب حداقل هفته ای یکبار به اداره کار معرفی شوند.

 شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه