مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کالاهای سلامت محور از اولویت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق ارز شهرری است

فرماندارویژه شهرستان ری گفت: یکی از اولویتهای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا بحث کالاهای سلامت محور بوده که شبکه بهداشت و درمان شهرستان با وجود مشغله و فشارهای ناشی از اجرای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا به خوبی این موضوع را نیز پیگیری کرده است.

حسین توکلی کِجانی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ری اظهار داشت: در این ایام که به دلیل افزایش قیمت داروهای وارداتی بعضا تولیدات زیرزمینی توسط سودجویان انجام می شود، این پیگیری ها سبب شد اتفاقات خوبی در این زمینه صورت بگیرد که در همین راستا از مجموعه شبکه بهداشت در همین جا تشکر می کنم.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت های اصلی ما اقدامات فرهنگی بوده که توسط اداره ارشاد، ۴۴ دهیاری و شهرداری های سطح شهرستان تحت نظارت و مدیریت عملکرد پنج بخشدار تابعه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: درخصوص قاچاق سوخت، شیوه کار قاچاقچیان تغییر کرده که این امر نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند باحضور همه دستگاه های مسئول در حوزه قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: تمام یگان های کاشف و مراجع رسیدگی می بایست کشفیات خود را در سامانه جامع ثبت نمایند تا بتوان با رصد و پایش لحظه ای کار را ضابطه مند کرد و جلوی فسادهای احتمالی را گرفت. همچنین می توان در زمان های لازم گزارش های دقیقی را به مردم و مراجع مربوطه ارائه کرد.

این مسئول ادامه داد: ما درحال ساماندهی ۲ هزار و ۷۰۰ مجموعه انبار موجود در ری هستیم که این موضوع می بایست در تمام استان تهران و سراسر کشور به طور کامل اجرایی شود که در این صورت امکان نظارت بر کالاها، جلوگیری از قاچاق و ساماندهی ورود کالا میسر می گردد. ما آمادگی داریم این طرح را در شهرستان ری و با مدیریت این شهرستان در سطح استان تهران اجرایی کنیم.

توکلی افزود: در بحث دام و ضرورت ساماندهی آن با اقدامات خوب و موثر کمیسیون و همکاری و تعامل دامداران و جهادکشاورزی، شهرستان ری در بحث پلاک کوبی دام پیش قدم شد و کار به نحو مطلوبی پیش رفت.

وی یادآور شد: شهرستان ری یکی از مهم ترین کریدورهای ارتباطی کشور است که شاهراه ارتباطی ۱۶ استان می باشد که باتوجه به وجود ظرفیت های فراوان مانند شهرک های صنعتی و انبارهای کالا بحث مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بررسی روند اجرایی مصوبات قبلی، بررسی آخرین وضعیت قاچاق برق از طریق ماینرها (رمز ارز)، بررسی آخرین وضعیت مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، ارائه گزارش از آخرین وضعیت ثبت انبارهای موجود در سامانه جامع انبارها، ارائه گزارش کشفیات، بازرسی ها و گشت مشترک در ارتباط مبارزه با قاچاق شهرستان ری در دستور کار این جلسه بود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه