مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرانه ورزش در شهر طلایی المپیک فقط ۳۸ سانتیمتر است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری گفت: برخی ورزشگاه‌ها با ادارات اوقاف و شهرداری تعارض مالکیت دارند و به جهت معارضان، متولی موقوفات حکم قلع و قمع گرفته که لازم است دستورات ویژه‌ای در خصوص معارضین مجموعه‌ها صادر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسین یوسف زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اماکن فرهنگی، آثار باستانی و ورزشی شهرری، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان ری وجود دارد و بیشتر آنها با مشکلات فراوانی روبرو هستند که بسیاری از آنها حتی با اعتبارات اندک قابل رفع است.

وی با انتقاد از اینکه طی چند سال گذشته اعتباراتی برای تعمیرات مجموعه‌های ورزشی اختصاص نیافته است، افزود: برخی ورزشگاه‌ها با ادارات اوقاف و شهرداری تعارض مالکیت دارند و به جهت معارضان، متولی موقوفات حکم قلع و قمع گرفته که می‌طلبد دستورات ویژه‌ای در خصوص معارضین مجموعه‌ها صادر شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با بیان اینکه ری اولین شهر طلایی المپیک کشور است، بیان کرد: این شهرستان امسال بیش از ۱۰ ورزشکار المپیکی داشته در حالی که بسیاری از شهرها و استان‌های کشور حتی یک ورزشکار هم نداشته‌اند و اولین مدال طلای امسال را ورزشکاری از این شهرستان کسب کرده که با وجود این همه امکانات و هیئت‌های ورزشی سرانه ورزشی فعلی در این شهرستان فقط ۳۸ سانتیمتر برای هر نفر است که از میزان استاندارد آن بسیار کمتر است.

یوسف زاده به نبود خوابگاه ورزشی برای پذیرایی از هیئت‌های ورزشی میهمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان با جمعیت یک میلیون نفری از این امکانات ورزشی بی بهره است.

وی با اشاره به نامعلوم بودن وضعیت نیروهای قراردادی این اداره تصریح کرد: درآمدهای فعلی این اداره کفاف پرداخت حقوق پرسنل را نمی دهد برای همین همه درآمدهای ما صرف پرداخت حقوق این نیروها می شود در حالی که این خلاف قانون است و باید برای نخبه پروری و هزینه های مربوط به ورزشکاران صرف شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با اشاره به پیشتازی ورزشکاران این شهرستان در عرصه‌های دفاع مقدس و دیگر میادین بین المللی خواستار توجه ویژه مسؤولان به ورزش قهرمانی در این شهرستان و رفع مشکلات ورزشکاران، تعین تکلیف نیروهای قراردادی، احداث خوابگاه ورزشی، خانه تکواندو و رفع معارضین اراضی ورزشی و ایجاد پایگاه‌هایی برای درآمد پایدار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.