مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود

مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور زائران در صحن امام حسین (ع) این بارگاه ملکوتی برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) روز پنجشنبه اعلام کرد: در این مراسم معنوی که پنجشنبه چهارم شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می شود؛ ذاکر خاندان عصمت و طهارت (ع)، حاج مجتبی باقری به قرائت زیارت ناحیه مقدسه و مرثیه سرایی خواهد پرداخت.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت جانسوز حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مقدم همه عاشقان آل الله به این ویژه برنامه را گرامی می دارد.

براساس این گزارش، مراسم سوگواری ماه محرم، ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش (ع)، از روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه مقارن با شب اول ماه محرم تا چهارم شهریور ماه به مدت ۱۸ شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۲۵۰ هیات مذهبی در شهرستان ری فعال و اغلب تکیه و هیات های قدیمی استان تهران در این شهر مستقر هستند؛ عزاداری های محرم در این شهرستان به دلیل وجود بارگاه شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر امامزادگان مدفون در ری، همواره مورد توجه شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) بوده و حرکت دسته های عزاداری به سمت آستان آن حضرت زبانزد بوده است.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی، این شهرستان کربلای ایران و قبله تهران خوانده می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه