مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

درخواست واگذاری اختیارات ویژه به دادگستری شهرستان ری 

رییس کل دادگستری استان تهران از کاهش حدود ۶۰ درصدی اطاله دادرسی در برخی حوزه‌های قضایی این استان خبرداد و گفت: در این راستا آمار پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های تجدیدنظر از ۵۰ به حدود ۳۰ هزار فقره کاهش یافته است.

محمدجواد حشمتی مهذب روز سه شنبه در آیین معارفه رییس دادگستری شهرستان ری، از رفع اطاله دادرسی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضا یاد کرد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود روند رسیدگی به حدود ۲۴ هزار پرونده در دادگستری و دادسرا در حوزه شهرستان ری تسریع شود.

این مسئول با اشاره افزایش ۱۸ درصدی پرونده‌های قضایی در استان تهران، اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ هزار نفر در این استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

حشمتی مهذب بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم باید توجه به حقوق و مطالبات مردمی را در دستور کار قرار دهیم و از تضییع حقوق آنان جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: قاضی باید مستقل و با رعایت اصل بی‌طرفی و بدون توجه به حواشی رسالت کاری خود را انجام داده و با نگاه مساوی، منصفانه و بی‌طرفانه آراء خود را صادر و حقوق مردم را استیفا کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: شایسته است با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت علما و بزرگان در حل و فصل اختلافات و کاهش پرونده‌های قضایی، شرایطی فراهم شود که بسیاری از اختلافات به صدور احکام ختم نشود.

درخواست واگذاری اختیارات ویژه به دادگستری شهرستان ری 

فرماندار شهرستان ری نیز در این آیین با اشاره به ویژه بودن این شهرستان بر لزوم واگذاری اختیاراتی ویژه به رییس دادگستری شهرستان ری تاکید کرد.

حسین توکلی افزود: نظارت بر قوانین می‌تواند زمینه حفظ حقوق شهروندی را محقق کند و در شهرستان ری با همدلی و وحدت بین مسئولان این امر مهم محقق شده است و بیشتر قضات این شهرستان همراهی و دقت و تعهد لازم را به برکت وجود حرم سید الکریم دارند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص موضوع کارخانه سیمان ری عنوان کرد: سه سال پیش هیات دولت مصوبه واگذاری کارخانه سیمان را را برای موزه داده بود که اجرایی نشده بود اما با همدلی به وجود آمده در شهرستان ری و در کنار آن حمایت دادگستری استان تهران این امر محقق و تحویل شهرداری شد.

این مسئول با اشاره به پیش قدم بودن دستگاه قضا شهرستان ری در موضوع تجمعات به منظور حفظ جایگاه این شهرستان گفت: در ساخت و ساز غیر مجاز دستگاه قضایی پیش قدم در برخورد بوده و امروز نگاه ما در این شهرستان این است که با زمین خوران و سوداگران در بحث زمین خواری و فساد مالی با همراهی دستگاه قضایی برخورد کنیم.

معاون استاندار تهران موضوع قاچاق را از اولویت‌های کشور خواند و یادآور شد: امروز با وجود یک آزادراه ۱۶۰ کیلومتری که شرق را به غرب متصل می‌کند و ۶۵ کیلومتر آن در ری است،  قاچاق کالا به دلیل وجود  ۲ هزار و ۳۰۰  انبار که در سامانه جامع انبار ساماندهی شده وجود دارد و باید به صورت ملی ساماندهی شود و این یکی از موضوعاتی است که باید به صورت ویژه دیده شود.

کاهش اطاله دادرسی از چند ماه به ۳۰ روز در دادگستری شهرستان ری

رییس پیشین دادگستری شهرستان ری نیز در این آیین گفت: با ایجاد شعب خانواده، کیفری و حقوقی اطاله دادرسی در این شهرستان از چند ماه به ۳۰ روز کاهش یافته است.

رسول جلالی افزود: در فاصله سال‌های ۹۴ تا ۱۴۰۰ با افزایش آمار شعب دادگاه خانواده از حدود ۶ تا ۹ ماه به ۳۰ روز کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در شعبه های  دادگاه خانواده در مجموع ۹۰۰ فقره پرونده در دست اجرا است که این آمار در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری دارای چهار حوزه قضایی بخش مستقل است، ادامه داد: این شهرستان در حوزه قضایی در بسیاری از حوزه‌ها رتبه‌دار است.

جلالی یادآور شد: حوزه قضایی ری سال گذشته در حوزه پیشگیری و بهداشت قضایی رتبه‌دار بوده و متعادل‌ترین ورودی پرونده‌ها را داشته است.

در این آیین از خدمات ۶ ساله رسول جلالی قدردانی و محمد قاسمی زاده به عنوان رییس دادگستری شهرستان ری معرفی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه