مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسجد مرکز اسلام و مجمع مسلمین و مایه وحدت آنان است

در مسجد روی به سوی خدا آورید و بر پا کنید کارهای خدایی را هنگامى این مرکز مقدس الهی به مرکزی برای انسان ‏سازى و کلاس ‏هاى عالى تربیت دینی تبدیل می شود که برنامه ریزی آن دست کسانی باشد آن‏ها که از هیچ کس جز خدا نترسند و تحت تاثیر هیچ مقام و قدرتى جز او قرار نگرفته و برنامه‏ هاىی جز برنامه ‏هاى الهى در آن پیاده نکنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری،همزمان با روز جهانی مسجد حجت الاسلام سید حسین امیری امام جمعه قیامدشت شهرستان ری در گفتگو با خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران گفت: در سوره اعراف آیه ۲۹ خداوند متعال می فرمایند: قل امر ربی بالقسط و اقیموا وجوهکم عند کل مسجد و ادعوه مخلصین له الدین کما بداکم تعودون. این آیه شریفه جامعترین  ودر عین حال زیباترین   دستور  برای مسجد است  که  نفرمود  فقط در مسجد نماز بخوانید، بلکه  مفهوم  اسنتباط شده از این آیه  این است که در مسجد  روی به سوی خدا آورید و بر پا کنید  کارهای خدایی را هنگامى این مرکز مقدس الهی  به مرکزی برای  انسان ‏سازى و کلاس ‏هاى عالى تربیت دینی تبدیل می شود که  برنامه ریزی آن دست کسانی باشد  آن‏ها که از هیچ کس جز خدا نترسند و تحت تاثیر هیچ مقام و قدرتى جز او  قرار نگرفته و برنامه‏ هاىی جز برنامه ‏هاى الهى در آن پیاده نکنند.

قرآن دستور به آبادانی مسجد داده است

وی افزود: آبادى مسجد به حضور در آن است زیرا وقتى انسان نمازگزار باشد، در مسجد حضور به هم مى‏رساند و مسجد را رونق و آبادى می ‏بخشد.

در حدیثى از پیامبر(ص) آمده است:

مسجد همدمانى دارد که فرشتگان خدا با آنان همنشین و مانوس‏ هستند. هرگاه اینان در مسجد حضور نیابند، فرشتگان سراغشان را مى‏گیرند. به هنگام بیمارى، از آنان عیادت و دل‏جویى می ‏کنند و در سختی ها، به یاری‏شان می ‏شتابند.می توان گفت، مسجد مرکز اسلام و مجمع مسلمین و مایه وحدت آنان است  و رسول اکرم(ص) صاحب روشن کننده مشعل این وحدت  گرما بخش می باشد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به فلسفه کاری مسجد در ابعاد گوناگون اظهار داشت: کارکرد مسجد از همان زمان پیامبر (ص) در برپایی نماز جماعت خلاصه نمی‌شد بسیاری از امور مهم مسلمین  مانند قضاوت، جمع کردن سپاه، بسیج مردم برای فعالیت‌ های سرنوشت ساز و … در مساجد انجام می‌گرفت و حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) نقل شده  چادرهایی برای درمان مجروحان جنگی در محوطه  مسجد مدینه برپا شده بود.

امام جمعه قیامدشت به کارکردهای مسجد در ایام کرونا اشاره کرد و تصریح کرد:‌ در این زمان با  پدیده  عجیب  این قرن  یعنی  کوید   ۱۹ علاوه بر زحمات کادر درمانی کشور که از همان آغاز شیوع کرونا همچون سربازهای خط مقدم در مقابله با این بیماری ایستادگی کردند، نقش قرارگاهی مساجد و اعزام گروه‌های جهادی  و کمک رسانی معیشتی  اطلاع رسانی  و ….   به صورت  چشمگیری خود نمایی کرد  گروه‌هایی  در مساجد  تشکیل شد که هم در کمک به کادر درمان و هم عموم مردم از چیزی دریغ نکردند.، بلکه  در زمان کرونا  نقش محوری  مسجد   بیشتر از همیشه  خود را نمایان ساخت.

حجت الاسلام امیری در پایان بیان داشت: پس از سخنان مقام معظم رهبری در مورد رزمایش مواسات و کمک مومنانه کار جمع‌آوری و تهیه بسته ارزاق  از مساجد  و مصلی ها  آغاز شد و این  عمل ثابت کرد که مسجد علاوه بر محل عبادت  مرکزی  برای  پرداختن  به امور مهم مسلمین نیز است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه