مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۸۰۰ موکب سلامت در شهرستان ری برپا شد

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری از ممنوعیت هر گونه پذیرایی در مراسم عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی و برپایی ۸۰۰ موکب سلامت در سطح شهرستان ری جهت ارائه ملزومات بهداشتی به عزاداران حسینی خبر داد.

مهرداد سلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به لزوم ارائه خدمات بهداشتی در هیئات شهرستان ری اظهار داشت: صدور مجوز برگزاری هیئات با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است و اداره بهداشت ری نظارت‌های بهداشتی را بر اساس ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم انجام می‌دهند.

وی افزود: در سال گذشته به واسطه رعایت خوب پروتکل‌ها میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا به شدت کنترل شد و در سال جاری نیز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری ویژه شهرستان ری فضاهای باز عمومی از جمله مکان‌های ورزشی و مدارس در اختیار هیئات قرار گرفت تا حتی‌المقدور مراسم عزاداری تنها در فضای باز برگزار شود.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری در ادامه گفت: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری در شهرستان ری ممنوع است و تمامی ظرفیت برای برپایی ایستگاه‌های سلامت تعلق می‌گیرد.

سلامی تصریح کرد: در حدود 800 ایستگاه سلامت در سطح شهرستان ری برپا شده که در این ایام به عزاداران حسینی ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی و غیره ارائه می‌کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط قرمز کرونایی برپایی نماز جماعت در فضای باز و با حداکثر 70 نفر برگزار می‌شود. در واقع هر شرکت‌کننده در نماز جماعت باید 4 مترمربع فضا داشته باشد و مدت برگزاری نماز بیش از 30 دقیقه نباشد.

سلامی افزود: برخورد با هیئاتی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند در ابتدا با تذکر کتبی و شفاهی برخورد می‌شود و در صورت استمرار تخلف در زمینه تجدید نظر در یارانه‌ها و کمک‌ها به هیئات اقدام می‌شود و در صورت تکرار تخلف مجوزها به مدت 6 ماه لغو و معرفی به مراجع قضایی جهت رسیدگی خواهد بود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در مکان برگزاری هیئات می‌بایست از محلول‌های ضدعفونی و گندزدایی استفاده شود و زمان برگزاری مراسم بیش از 2 ساعت نباشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه