مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۸۰۰ موکب سلامت در شهرستان ری برپا شد

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری از ممنوعیت هر گونه پذیرایی در مراسم عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی و برپایی ۸۰۰ موکب سلامت در سطح شهرستان ری جهت ارائه ملزومات بهداشتی به عزاداران حسینی خبر داد.

مهرداد سلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به لزوم ارائه خدمات بهداشتی در هیئات شهرستان ری اظهار داشت: صدور مجوز برگزاری هیئات با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است و اداره بهداشت ری نظارت‌های بهداشتی را بر اساس ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم انجام می‌دهند.

وی افزود: در سال گذشته به واسطه رعایت خوب پروتکل‌ها میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا به شدت کنترل شد و در سال جاری نیز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری ویژه شهرستان ری فضاهای باز عمومی از جمله مکان‌های ورزشی و مدارس در اختیار هیئات قرار گرفت تا حتی‌المقدور مراسم عزاداری تنها در فضای باز برگزار شود.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری در ادامه گفت: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری در شهرستان ری ممنوع است و تمامی ظرفیت برای برپایی ایستگاه‌های سلامت تعلق می‌گیرد.

سلامی تصریح کرد: در حدود 800 ایستگاه سلامت در سطح شهرستان ری برپا شده که در این ایام به عزاداران حسینی ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی و غیره ارائه می‌کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط قرمز کرونایی برپایی نماز جماعت در فضای باز و با حداکثر 70 نفر برگزار می‌شود. در واقع هر شرکت‌کننده در نماز جماعت باید 4 مترمربع فضا داشته باشد و مدت برگزاری نماز بیش از 30 دقیقه نباشد.

سلامی افزود: برخورد با هیئاتی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند در ابتدا با تذکر کتبی و شفاهی برخورد می‌شود و در صورت استمرار تخلف در زمینه تجدید نظر در یارانه‌ها و کمک‌ها به هیئات اقدام می‌شود و در صورت تکرار تخلف مجوزها به مدت 6 ماه لغو و معرفی به مراجع قضایی جهت رسیدگی خواهد بود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: در مکان برگزاری هیئات می‌بایست از محلول‌های ضدعفونی و گندزدایی استفاده شود و زمان برگزاری مراسم بیش از 2 ساعت نباشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.