مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهزیستی، مامن امن زنان و دختران آسیب‌دیده

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: بهزیستی مامن امنی برای حمایت و نگهداری از زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از بهزیستی استان تهران مریم صفایی اظهار کرد: سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی خدمات متعددی را در دفاتر مختلف به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی گفت: در دفتر زنان و امور توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست و فرزندان آن‌ها تحت حمایت‌های مختلفی در حوزه‌ تسهیلات اشتغالزایی، توانمندسازی، خدمات نقدی و غیرنقدی قرار می‌گیرند و همه نیازهای آنان در شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی دیده می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات عدیده‌ای را به جامعه آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شامل کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب و زنان در معرض خشونت خانگی ارائه داده و چتر حمایتی خود را بر سر آنان می‌گستراند.

صفایی عنوان کرد: زنانی که تحت خشونت خانگی قرار گرفته و از سوی همسران خود آزار و اذیت می‌بینند، به‌صورت موقت در مراکز نگهداری پذیرش می‌شوند و با بررسی شرایط همسر و خانواده درباره بازگشت یا عدم بازگشت آنان به محیط خانه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: در شرایطی که شرایط برای بازگشت زنان آسیب‌دیده از خشونت به خانه مهیا نباشد، این افراد با توانمندسازی روحی، روانی و مالی روی پای خود ایستاده و با ایجاد شغل قادر به تامین زندگی‌شان خواهند بود.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به نگهداری دختران در معرض آسیب در خانه‌های سلامت تحت نظارت سازمان بهزیستی، تاکید کرد: همچنین دفتر امور کودکان و نوجوانان شبه خانواده با نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که خانواده موثری ندارند، خدمات حمایتی، آموزشی و اجتماعی را به آنان ارائه می‌کند.

صفایی افزود: این کودکان و نوجوانان از ابتدای پذیرش تا پس از ترخیص و نگهداری از سوی خانواده‌های جایگزین تحت نظارت بهزیستی هستند، همچنین خانواده‌های متقاضی در صورت برخورداری از شرایط لازم آنان را به فرزندخواندگی می‌گیرند تا از حمایت‌های مستقیم خانواده‌ها برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی به جامعه هدف آن، گفت: مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات به‌هنگام در کمترین زمان ممکن با ارائه خدمات روان‌شناختی به جامعه هدف عمدتا در موضوعاتی مانند کودک آزادی، همسرآزاری و سالمندآزاری مداخله می‌کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه