مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

روزانه ۱۰ فوتی کرونایی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری ثبت می‌شود

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا و بستری در مراکز درمانی جنوب تهران، گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ فوتی کرونایی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری ثبت می شود.

علیرضا صدرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تعداد مرگ و میرهای کرونایی قبل از آغاز پیک کرونا به طور میانگین در بین ۶ تا هفت نفر در بیمارستان فیروزآبادی بود ولی در حال حاضر متاسفانه این روند حالت صعودی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: بیمارستان فیروزآبادی به عنوان تنها بیمارستان تشخیص و بستری بیماران کویید ۱۹ درشهرستان ری هم اکنون علاوه بر مراجعه کنندگان این شهرستان میزبان بیماران شهرهای حاشیه ای تهران و برخی محلات دیگر پایتخت نیز است.

صدرایی با بیان اینکه اصلی ترین دلیل شیوع کرونا و افزایش مرگ و میرهای کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است، خاطرنشان کرد: اوایل شیوع کرونا میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم جنوب تهران (شهرستان ری) به ۹۰ درصد هم رسید ولی هم اکنون این میزان در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

این مسئول اضافه کرد: استفاده از ماسک، شستن مکرر دست ها، در خانه ماندن، دوری از میهمانی های و دورهمی های خانوادگی و عدم حضور در مراکز پر جمعیت از جمله راهکارهایی است که مردم برای در امان ماندن از ویروس دلتا کرونا باید آنها را رعایت کنند.

صدرایی با اشاره به اینکه در طی ۱۷ ماه گذشته بسیاری از خانواده ها عزیزان خود را در اثر شیوع کرونا از دست داده اند، بیان داشت: مردم باید بدانند که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب درگیر شدن خودشان و خانوادهایشان به ویروس کرونا می شود از همین جهت باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: تعطیلی های وضع شده اگر با رعایت مردم همراه نباشد در مهار کرونا اثرگذار نیست، مردم این گونه تعطیلات را نباید فرصتی برای مسافرت و دورهمی در نظر بگیرند.

صدرایی یادآور شد: متاسفانه هم اکنون با توجه به اینکه تالارها و باغ های برگزاری مراسم های ازدواج بنا به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند این مراسم های در فضاهای بسته مانند پارکینگ ها و خانه های انجام می گیرد، مردم باید به جد از شرکت در اینگونه برنامه ها اجتناب کنند.

این مسئول از روند خوب واکسیناسیون در شهرستان ری خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ واکسن در این شهرستان تزریق می شود به طوری که تقریبا واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال به اتمام رسیده است.

صدرایی تاکید کرد: کسانی که واکسن دریافت کرده اند نیز باید پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند چرا که واکسن میزان مرگ و میر را کم می کند ولی شیوع کرونا همچنان حالت صعودی دارد.

وی با بیان اینکه روزانه هفت تا هشت واحد صنفی متخلف توسط بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری پلمب می شوند، ابراز کرد: باشگاه های ورزشی و قهوه خانه ها از جمله اصنافی هستند که بیشترین میزان تخلفات را دارند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.