مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تحویل ۱۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان در شهرری

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان ری خبر داد:

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان ری گفت: طی یک دهه اخیر از مجموع ثبت نام یک هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تاکنون بیش از ۹۰ درصد واحدها تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،مژگان لشگری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تعریف شده خدماتی را در بخش مسکن به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به واگذاری رایگان واحد مسکونی به خانواده‌های دارای سه معلول و بیشتر، گفت: عمده خدمات بهزیستی در بخش مسکن در قالب پروژه‌های تجمیعی مانند مسکن مهر است که در این راستا پروژه‌های متعددی در شهرهای پرند، پیشوا، قرچک و هشتگرد اجرایی شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: در مواردی نیز مددجویان اقدام به خرید واحد مسکونی کرده و با ارائه مدارک و مستندات بنابر شرایط معلولیت بخشی از هزینه خرید را از بهزیستی دریافت می‌کنند.
لشگری بیان داشت: در مناطق روستایی نیز با تهیه زمین از سوی مددجویان، بهزیستی به صورت مشارکتی با بسیج و خیرین اقدام به ساکن مسکن برای جامعه هدف زیرمجموعه خود می‌کند.
وی تاکید کرد: در مجموع می‌توان گفت از زمان آغاز نهضت ملی مسکن در سال ۱۳۸۹ تاکنون یک هزار و ۳۷۵ مورد ثبت نام برای استفاده از خدمات بخش مسکن در شهرستان ری انجام و از این تعداد بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی با استفاده از کمک‌های بهزیستی تحویل صاحبان آن‌ها شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: با اتمام پروژه‌های ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی واحدهای باقی‌مانده نیز تکمیل شده و تحویل صاحبانشان می‌شوند.
لشگری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزان مشارکت‌های مردمی در راستای حمایت از جامعه هدف مورد حمایت بهزیستی، گفت: بخشی از کمک‌های مردمی از طریق حساب تعیین شده برای این منظور تامین و برای مواردی مانند معیشت، درمان و مسکن مددجویان هزینه می‌شود.
وی تاکید کرد: همچنین خیرین با سرپرستی ایتام ماهانه مبالغی را برای معاش و یا تحصیل آنان به حسابشان واریز می‌کنند، در بخش غیر نقدی نیز کمک‌های مردمی برای خرید سبد کالا، بسته‌های حمایتی، جهیزیه، لوازم خانگی، تجهیزات توان‌بخشی و مواردی از این دست استفاده می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: مجموع مبالغ کمک‌های نقدی و غیرنقدی سالانه مردم و خیرین برای مددجویان این نهاد در شهرستان ری حدود ۴ میلیارد تومان است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.