مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کمتر از ۵۰ درصد معابر شهری برای معلولین مناسب‌سازی شده‌اند

مدیر بهزیستی شهرستان ری مطرح کرد

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: در حالی ۱۵ درصد جامعه را سالمندان، معلولان و جانبازان تشکیل می‌دهند، کمتر از ۵۰ درصد معابر و فضاهای شهری مناسب‌سازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از روابط عمومی بهزیستی تهران ،محمد رضایی‌اصل اظهار کرد: در حالی بر اساس قانون و به صراحت در برنامه ششم توسعه آمده که هر مجموعه‌ای باید در زمینه فضاسازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری به ایفای نقش بپردازد که در مواردی این مهم نادیده گرفته می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: اگرچه ۱۵ درصد جامعه شامل ۸ درصد معلولان و ۷ درصد جانبازان و سالمندان هستند و باید فضاهای شهری برای تردد آنان مهیا ‌شود که تنها کمتر از ۵۰ درصد معابر شهری مناسب‌سازی شده‌اند.

رضایی‌اصل تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل شهری، ایستگاه‌های مترو، پارک‌ها و فضاهای سبز، مدارس، دانشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و فرهنگی کاستی‌های بسیاری در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها ایران در ۲۰ سال آینده قریب به ۲۰ میلیون جمعیت سالمند دارد که به نوعی معلولان جسمی و حرکتی به حساب می‌آیند، از این‌رو باید اقدامات در حوزه مناسب‌سازی فضاهای شهری با سرعت بیشتری انجام و به روزرسانی شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه پیشگیری ۳۵ کمپ اعتیاد و ۳۵ مرکز درمان سرپایی دارای مجوز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رضایی‌اصل با تاکید بر اینکه بازتوانی جامعه هدف یکی از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی است، گفت: در این راستا با تخصیص منابع اعتباری نسبت به بازتوانی معتادان بهبودیافته اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به این‌که اعتیاد معضلی اجتماعی و خانمان‌سوز است، سازمان بهزیستی با آگاهی‌بخشی به جامعه درباره مصائب و آفت‌های این پدیده، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام می‌دهد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه از افزایش مستمری ماهیانه مددجویان به عنوان یکی از مطالبات سازمان بهزیستی یاد و تصریح کرد: اگرچه در سال ۹۹ بر اساس مصوبه مجلس و حمایت دولت مستمری این افراد افزایش ۲ تا ۳ برابری به خود دید، اما با توجه به تورم لجام‌گسیخته افزایش مستمری کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

رضایی‌اصل عنوان کرد: جامعه هدف خدمات سازمان بهزیستی با چالش‌های دشواری مانند مسائل معیشتی و اقتصادی، تامین مسکن و ودیعه مسکن مواجه‌اند، از این‌رو افزایش مستمری ماهیانه می‌توانند تا حدودی از مشکلات و مصائب آن‌ها بکاهد.

منبع بهزیستی استان تهران
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.