مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی تصفیه خانه فاضلاب درشهرری

نیروگاه ۴۲۰ کیلوواتی خورشیدی تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران درشهرری به بهره برداری رسید.

همزمان با آئین بهره برداری از ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی، بادی و برقی آبی کشور، آئین بهره برداری از نیروگاه ۴۲۰ کیلوواتی خورشیدی تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با اعتبار ۴ میلیارد تومان توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار تهران، معاون وزیر نیرو و فرماندار ویژه شهر ری در تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران بر روی کانال پساب خروجی تصفیه خانه احداث شد.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه برای بهره برداری از این۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: باتوجه به خشکسالی‌های امسال و محدویت‌های نیروگاه‌های برق آبی و حرارتی درتولید برق، توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و در راس آن‌ها نیروگاه‌های خورشیدی به یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو تبدیل شده است.

وی افزود: در استان تهران هم در شهرستان ری و پردیس شاهد بهره برداری از این نیروگاه‌های خورشیدی هستیم که می‌توانند کمک شایانی به افزایش تولید برق در استان کند.

سطح کانال تحت پوشش این نیروگاه خورشیدی در حدود ۲۵۰۰ مترمربع است که تعداد ۱۱۷۷ پنل ۳۴۰ واتی ساخت ایران نصب شده است که ویژگی بارز این نیروگاه‌ها جلوگیری از تبخیر آب و همچنین استفاده از سطح موجود روی کانال‌ها است.

گفتنی است طی مکاتبات متعدد تاییدیه‌های لازم از سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره برداری انژی برق ایران (ساتبا)، شرکت نیروی برق ایران، شرکت توزیع برق استان تهران و سازمان محیط زیست استان تهران دریافت شده و مراحل اتصال به شبکه سراسری برق با موفقیت انجام شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه