مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تذکر به شهرداری و اوقاف درباره مرمت یادمان دکتر مصدق در شهرری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم مرمت یادمان دکتر مصدق در شهرری در تذکری به شهرداری و اداره اوقاف خواستار مرمت هرچه سریعتر این یادمان شد.

حجت نظری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به نزدیک شدن به واقعه ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۳۱ گفت: این واقعه یکی از مهمترین رخدادهای قرن اخیر است. پس از این رخداد دکتر مصدق وصیت کرد پس از فوت او را در کنار شهدای ۳۰ تیر دفن کنند و به همین دلیل یادمانی در کنار مقبره شهدای ۳۰ تیر نصب شد.

او ادامه داد: اما متاسفانه برخی افراد ناشناس این یادمان را شکستند. در ابتدای شواری پنجم باربد گلشیری در هفتمین دو سالانه مجسمه‌سازی تهران ازعدم مرمت مجسمه مذکور انتقاد کرد و خواستار مرمت و احیای آن شد و حتی پیشنهاد داد که با هزینه خود آنرا اصلاح کند. در همین راستا پیگیر شدم تا شاید با یک تلاش دسته جمعی بتوان این مجسمه را احیا کرد.

نظری افزود: پس از مکاتبه با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و اوقاف و امور خیریه میراث از این موضوع استقبال و نماینده‌ای را نیز معرفی کرد. اما متاسفانه با پیگیری‌ها و وجود قول‌های صورت گرفته پاسخی به مکاتبات این جانب داده نشد و در همین راستا تذکری را در ارتباطی با تعلل در مرمت یادمان دکتر مصدق در صحن شورای شهر قرائت کردم اما با وجود پگیری‌های متعدد و نامه نگاری ریاست شورا هیج پاسخی از اداره کل اوقاف دریافت نشد.

او ادامه داد:‌حال برای بار دوم تذکر می‌دهم که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهر ری ضمن تعامل با بخش‌های مختلف شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران به اعلام آمادگی گلشیری پاسخ مثبت داده و با ترمیم و احیای این یادمان ارزشمند اقدام کند.

نظری اضافه کرد:‌ شهرداری نیز می‌تواند از محل کد پروژه ۱۰-۸۱-۹۰-۳۷۲ با موضوع مرمت، بازسازی و ساماندهی آرامستان‌های تاریخی ری، تهران و شمیران نسبت به مرمت این سازمان اقدام کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.