مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یکهزار و ۲۰۰ تست کرونا روزانه در شهرستان ری انجام می‌شود

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: روزانه بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ تست پی سی ار توسط مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان انجام می شود.

علیرضا صدرایی روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا، اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۲۵۰ نفر از کسانی که تست کرونا می دهند جواب آزمایششان مثب می شود که آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی در سطح شهرستان ری از زمان آغاز پیک پنجم کرونا تشدید شده است، خاطرنشان کرد: تمام گروه های شغلی ۲، سه و چهار براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۰ به مدت ۲ هفته در این شهرستان اجازه فعالیت ندارند.

صدرایی اضافه کرد: بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری از زمان آغاز پیک پنجم کرونا روزانه به طور متوسط در حدود هفت واحد متخلف را در سطح شهرستان پلمپ می کنند که کار تا پایان این دور جدید بیماری ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان شبکه بهداشت در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور دارند و از تمام مسافرانی که وارد کشور می شوند تست کرونا می گیرند، افزود: در صورت مثبت بودن تست، فرد مسافر باید به مدت ۲ هفته در هتل های موجود در فرودگاه قرنطینه شود.

صدرایی اضافه کرد: تمامی هواپیماهای موجود در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به شکل مستمر گندزایی می شوند تا انتقال ویروس از طریق ناوگان هوایی به پایین ترین حد خود برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ملاقات در مراکز نگهداری سالمندان و ممدجویان بهزیستی، کمپ ها ترک اعتیاد و زندان های موجود در شهرستان ری تا اطلاع ثانوی ممنوع است، تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا پایان پیک پنجم همچنان پا برجا خواهد بود.

این مسئول به سرعت انتقال ویروس کرونایی هندی (دلتا) اشاره کرد و افزود: هم اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان ری در حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد است ولی این میزان رعایت در مقابل قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا بسیار کم است و باید رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد برسد.

صدرایی یادآور شد: استفاده از ماسک در معابر عمومی، شرکت نکردن در مراکز تجمعی مانند پاساژها و رستوران ها، تا حد امکان استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله کارهایی است که باید مردم برای در امان ماندن از کرونا انجام دهند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه