مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سیستم تصفیه شیرابه “آرادکوه” پس از مدت‌ها فعال شد

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری از راه‌اندازی سیستم تصفیه شیرابه مجموعه آرادکوه پس از مدت‌ها غیرفعال بودن و کاهش ۴۰ درصدی حجم کمپوست خبر داد.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به رصد و پایش فعالیت مجتمع پردازش آرادکوه اظهار داشت: پایش‌های ماهانه توسط اداره محیط‌زیست شهرستان ری از مجموعه آرادکوه انجام می‌شود و اقدامات این اداره طی سال گذشته نتایج مثبتی را دربر داشته است.

وی با اشاره به بحث نظارتی و فنی توسط اداره محیط‌زیست در مجموعه آرادکوه افزود: راه‌اندازی سیستم تصفیه شیرابه که مدت‌ها غیرفعال بود با پیگیری‌های لازم راه‌اندازی شد و همچنین حجم کمپوست مجموعه آرادکوه به میزان 40 درصد کاهش یافت که در موضوع بوی نامساعد تأثیرگذار است و همچنین ایستگاه هواشناسی مجهز به آنالایزر و سنجش در مجموعه آرادکوه راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های اداره محیط‌زیست شهرستان ری تولید کمپوست تا حدودی کاهش پیدا کرده است ولی همچنان بوی نامطبوع آن در منطقه به‌صورت ملموسی وجود دارد.

عبادتی تصریح کرد: مشاورانی برای بحث انتقال و جابه‌جایی آرادکوه انتخاب شده که مطالعات مکان‌یابی را انجام دهند و آخرین گزارش را به اداره محیط‌زیست شهرستان ری اعلام کنند لذا امیدواریم این اقدامات مطالعاتی و علمی سرآغاز رفع بخشی از مشکلات زیست‌محیطی شهرستان ری شود.

رئیس اداره محیط‌زیست در پایان خاطرنشان کرد: در تعیین مکان جدید دفن زباله باید معیار آسیب‌رسانی حداقلی به جمعیت انسانی و دسترسی آسان حمل‌ونقلی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد که در این راستا نیازمند تعامل و مشارکت همه‌جانبه کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه هستیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.