مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۹ کشاورز شهرری به جرم آتش زدن کلش به مراجع قضایی معرفی شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: ۱۹ نفر از کشاورزان این شهرستان که به آتش زدن زمین کشاورزی اقدام می کردند شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شدند.

زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش‌سوزی مزارع کشاورزی باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای شهروندان می شود، اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و افراد متخلفی که اقدام به این عمل کنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ماده ۲۰ قانون هوای پاک اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش جرم محرز بوده و از همه کشاورزان درخواست داریم این اقدام را انجام ندهند، در غیر این صورت اداره‌حفاظت محیط‌زیست در راستای ایفای وظیفه قانونی خود حتماً با متخلفینی که مبادرت به این عمل کنند نسبت به معرفی آنان به محاکم قضایی اقدام خواهد کرد.

عبادتی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته گشت های مشترک اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی در سطح شهرستان فعال است، افزود: بر اساس ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی جرائم نقدی و حبس تا یک‌ساله برای افرادی که اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش می‌کنند پیش‌بینی‌شده است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان آتش سوزی کاه و کلش در بخش های قلعه نو و کهریزک انجام می شود و تمامی کشاورزانی هم که به دادگاه معرفی شده اند ساکن بخش قلعه نو هستند.

عبادتی با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان پس‌ از برداشت محصول گندم، برنج و جو ساقه‌های باقیمانده گیاهان را آتش می‌زنند و به اندیشه خود زمین را با هزینه‌ای ناچیز و زمانی کوتاه برای کشت بعدی آماده می‌کنند، خاطرنشان کرد: سوزاندن بقایای گیاهی بخصوص کاه و کلش موجب مرگ تدریجی و عدم حاصلخیزی خاک می شود و کشاورزان از روی ناآگاهی اقدام به این کار می کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه