مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید از زندان هارون الرشید برای عموم آزاد است/ برای هرگونه ساخت‌وساز باید مجوز از میراث اخذ شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: بازدید از زندان هارون الرشید برای عموم مردم آزاد است و برای هرگونه ساخت و ساز در این محدوده باید مجوز از میراث اخذ شود.

نوروز تقی پور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری اظهار کرد: زندان هارون الرشید مربوط به سدهٔ ۴ ه‍.ق در بخش خاوران شهرستان ری در دامنه کوه‌های مسگرآباد واقع شده و از بناهای شاخصی است که در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

وی گفت: شایعاتی در روزهای اخیر مبنی براینکه زندان هارون الرشید تبدیل به انبار کشاورزی شده، پخش شده بود که برای رسیدگی به این موضوع صبح امروز به همراه رئیس اداره اوقاف شهرستان ری، بخشدار و رئیس حوزه قضایی بخش خاوران از این اثر بازدید کردیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری ادامه داد: در این بازدید هیچ نشانه ای مبنی بر انبار بودن این مکان مشاهده نشد و فضا کاملا تمیز و در شرایط عادی قرار دارد و بنا کاملا مستحکم است.

تقی پور با بیان اینکه زمین های اطراف بنا توسط اوقاف اجاره داده شده است، تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در این محدوده باید با مجوز اداره میراث و طیق ضوابط قانونی باشد لذا هیچ ساخت و ساز بدون مجوز نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه زندان هارون الرشید تحت حفاظت اداره میراث است و نگهبان دارد، خاطرنشان کرد: بازدید از این اثر تاریخی برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به بخش خاوران، از این بنا بازدید داشته باشند.

منبع خبرگزاری فارس
از طريق دفتر شهرری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.