مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

٣٦ کوره زغال‌گیری در کهریزک تخریب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۶ کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) در هفته گذشته با دستور مقام قضایی در روستای دوتویه و جهان آباد بخش کهریزک این شهرستان تخریب شد.

زهره عبادتی ، اظهار داشت: این کوره های به تازگی توسط گشت های مشترک بخشداری کهریزک و اداره محیط زیست شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.

وی با بیان اینکه مالکان کوره‌های زغال سوزی ایرانی و اکثر کارگران آنها اتباع بیگانه می باشند که به صورت غیرمجاز در این منطقه شکل گرفته و فعال هستند، افزود: چهار نفر از متصدیان کوره های تخریب شده نیز بازداشت و به مراجعه قضایی معرفی شدند.

این مسئول یادآور شد: کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

عبادتی با اشاره به اینکه حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می شود، خاطر نشان کرد: مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی نیز است.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان اداره محیط زیست و بخشداری کهریزک کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به ویژه کورهای زغال گیری را در دستور کار خود دارند، اضافه کرد: تخریب تمامی کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام گرفته است.

عبادتی تاکید کرد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می آورد با اقتدار انجام شد.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه