مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شعر خوانی شاعران آئینی شهرستان ری در وصف حضرت عبدالعظم (ع)

شعر خوانی شاعران آئینی شهرستان ری در وصف حضرت عبدالعظم (ع) شاعران آئینی شهرستان ری، همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظم حسنی (ع)، پنجم خرداد ماه در جوار بارگاه این محدث والامقام به قرائت اشعار خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این مراسم ادبی و معنوی، خادم القرآن «عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در سخنانی ضمن تسلیت سالروز رحلت
حضرت عبدالعظیم (ع)، با اشاره به اهمیت جایگاه شعر در بیان مفاهیم والای  دینی اظهار داشت: برای صعود به قله‌های کمال انسانی و اخلاقی به شعر معنوی و مذهبی نیازمندیم و به برکت جمهوری اسلامی، شاعران توانمدی در حوزه شعر آئینی فعالیت دارند که تاثیرات شکرفی در ادبیات فارسی برجای گذاشته اند.
وی از همکاری با شاعران آئینی برای تولیدات فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و افزود: تولیت این آستان آمادگی دارد تا در انتشار مجموعه اشعار شاعران آئینی شهرستان ری مشارکت کند و از این ظرفیت تاثیرگذار در برنامه های فرهنگی و دینی نیز استفاده شود.
«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری هم در این مراسم با اشاره به فعالیت کانون های ادبی در بخش های مختلف شهرستان ری اظهار داشت: تاکنون چندین جشنواره و سوگواره ادبی با حضور شاعران شهرستان ری برگزار شده و آثار متعدد این شاعران نیز به زیور طبع آراسته شده است.
وی گفت: شهرستان ری از نظر وجود شخصیت های ادبی و شاعران پرکار، در کشور سرآمد است و به تارزگی نیز مستندی از این شاعران تولید شده که به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
در ادامه، محمد شجاعی، عبدالمجید فرایی، رحیم زریان، مجید بوربور، علی نصرآبادی، یدالله قائم پناه، آسیه رحمانی و سعادت سلیمانی به قرائت اشعار خود در مدح حضرت عبدالعظیم (ع) و حماسه آزادسازی خرمشهر پرداختند

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.