مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راه اندازی۲ مرکز خرید دولتی گندم و جو در شهرستان ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به فصل برداشت غلات و خرید تضمینی آن، گفت: ۲ مرکز خرید دولتی گندم و جو در شهرستان ری راه‌اندازی شد.

جبرئیل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون سیلوهای تهران و آرد تک در جنوب تهران آماده خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان است و به زودی مراکز غیردولتی نیز به این موارد اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی جو ۲۷ هزار ریال و گندم ۵۰ هزار ریال از سوی دولت اعلام شده است، افزود: تاکنون چهار هزار هکتار از مزارع زیر کشت جو در شهرستان برداشت شده است که کشاورزان محصولات خودشان را به مراکز تحویل دولتی تحویل نداده اند.

برداری اضافه کرد: قیمت جو برای هر کیلوگرم در بازار آزاد بین ۵۵ هزار ریال تا ۶۰ هزار ریال است که همین امر موجب شده است کشاورزان محصول جو خود را بجای عرضه به مراکز دولتی در بازار آزاد به دامدارن و دلالان به فروش برسانند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ساله در بحث خرید تضمینی جو مشکل اختلاف قیمت بازار آزاد و خرید تضمینی دولتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ولی در بحث خرید گندم کشاورزان باید بدانند که مجاز به فروش در بازار آزاد نیستند.

برادری تاکید کرد: کشاورزان باید محصول گندم خود را به مراکز دولتی و یا به صورت خرید توافقی برای مصارف صنعتی به فروش برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه تاکنون چهار هزار از اراضی زیر کشت جو، ۱۰۰ هکتار گندم و ۱۰۰ هکتار کلزار برداشت شده است، افزود: هم اکنون ۲۵ کمباین، ۲۰۰ کامیون و ۳۰۰ کارگر در امر برداشت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ری مشغول هستند که به زودی با برداشت عمده گندم تعداد کمباین ها به ۷۵ دستگاه خواهد رسید.

برداری اضافه کرد: میانگین تولید گندم در هر هکتار ۶ تن، جو چهار و نیم تن و کلزار ۲ تن و نیم است که امسال متاسفانه با عدم بارش های خوب بهار بین هفت تا هشت هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو در بخش های حسن آباد فشافویه و کهریزک خشک شدند.

وی قیمت خرید تضمین دانه های روغنی کلزا را نیز از سوی دولت ۱۱۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کشاورزان پس از تحویل دانه های کلزای خود در اسرع وقت پول خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.