مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حفظ سلامت کودکان استثنایی مهمترین اولویت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران با اشاره به اجرای خوب پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی، گفت: حفظ سلامت دانش آموزان به ویژه کودکان استثنایی مهمترین اولویت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات است.

عبدالرضا دژن روز سه شنبه در بازدید از حوزه های امتحانی دانش آموزان با نیاز های ویژه ناحیه ۲ شهرری اظهار داشت: خوشبختانه دستورالعمل های بهداشتی با همکاری معلمان و مسئولان مدارس به خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان موجب افزایش اعتماد و کاهش استرس و نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دوران سخت و شرایط کرونایی هرچه زودتر کنترل و تمام شود تا در سال تحصیلی آینده و نوبت‌های بعدی امتحانات شاهد اجرای فرآیند آموزش و ارزشیابی دانش‌آموزان به صورت حضوری برای تمامی دانش آموزان باشیم.

دژن اضافه کرد: سال تحصیلی جاری با تمام فراز و نشیب‌ها، مشکلات و کمبودها، با همت بلند مدیران و معلمان و همراهی دانش‌آموزان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و برگزاری آزمون‌ها بصورت عملی و حضوری برای مدارس دانش آموزان نیاز ویژه که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و امتحانات همپای تمام مناطق و مدارس با درایت و هوشمندی مدیریت، شورای معاونین و کارکنان واحدهای اداره در واحدهای مختلف، مدیران، عوامل اجرایی و دبیران مدارس با استقبال و رضایت‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مواجه شد و در حال برگزاری است.

این مسئل با بیان اینکه آموزش مهارت، فن وحرفه به عنوان یکی از اولویت های مهم در آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز های ویژه است، افزود: این آموزش ها با آینده شغلی و استقلال دانش آموزان در ارتباط تنگاتنگ است، دست‌اندرکاران در مدارس استثنایی مانند مشاوران مددکاران بایستی با خلاقیت و دیدی‌ وسیع‌تر برگرفته از تجارب و تخصص خود به امور دانش‌آموزان استثنایی بپردازند.

وی ادامه داد: مثلا مشاوران و مددکاران فعالیت‌هایی جهت شناسایی منطقه داشته و فرصت‌های شغلی اطراف را شناسایی کنند یا معلمان آموزش را براساس وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه و اهداف آموزش استثنایی انجام دهند.

دژن تاکید کرد: فعالیت‌ها باید در جهت افزایش اطلاعات‌ و آگاهی و همکاری نیروهای محلی برای دانش‌ آموزان استثنایی باشد، امیدواریم در سال تحصیلی آینده با حضوری شدن آموزش ها بر کارهای عملی تاکید بیشتر شود تا در آینده دانش آموزانی داری شغل و استقلال مالی داشته باشیم در این زمینه نیز مسئولان آموزش وپرورش باید از فعالیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه حمایت کنند.

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی شهرستان های استان تهران و هیات همراه ایشان در ادامه این بازدید روند امتحانات عملی تزئین البسه در مدرسه دخترانه اقدس موفقیان، کفاشی و خیاطی در مدرسه پسرانه طاهر را مورد بررسی قرار دادند و از فضا ی کار گاه های آموزشی، مهارتی و همچنین کار و آثار دانش آموزان بازدید کردند.

دژن در پایان این بازدید ضمن تشکر از عوامل اجرایی برگزاری امتحانات نهایی، کیفیت برگزاری امتحانات در این حوزه ها را به ویژه در امر رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در حد مطلوب و مثبت ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان برگزاری امتحانات ادامه یابد.

 رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان تهران و هیات همراه ایشان امروز سه شنبه با حضور در تعدادی از مجتمع آموزشی اداره آموزش و پروش ناحیه ۲ شهرستان ری از حوزه امتحانات نهایی، عملی و کارگاهی دانش آموزان با نیازهای ویژه مستقر در مدرسه دخترانه اقدس موفقیان و پسرانه طاهر بازدید کردند.
منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه