مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مختومه شدن یکهزار پرونده اجرایی در اداره ثبت اسناد شهرستان ری در سال 99

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری گفت: ۲ هزار و ۸۴۲ پرونده اجرایی در حوزه‌های چک، مهریه، اسناد رهنی در سال ۹۹ به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری وارد و از این تعداد یکهزار و ۱۷ پرونده مختومه شد.

سید مهدی لامعی، اظهار داشت: واحد اجرای اسناد رسمی ثبت شهرستان ری به لحاظ تعداد پرونده‌های تشکیلی در سال ۱۳۹۹  بعد از ادارات اول، دوم و سوم اجرای تهران در رتبه بعدی آماری استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با ارجاع پرونده های مهریه از سوی دادگاه های خانواده به واحد اجرایی اداره اسناد رسمی شهرستان ری در سال ۹۹  این واحد سال بسیار پرکاری را پشت سرگذاشته است، افزود: فقط ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده اجرایی مهریه در این اداره تشکیل و رسیدگی شده است.

لامعی عنوان کرد: فعالیت واحد اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری، مصداق کامل قضازدایی است و در برنامه ششم توسعه کشور تکالیف جدیدی نیز به اداره اجرای ثبت محول شده که در همین راستا ساختار این حوزه نیاز به تحول و چابکی دارد.

وی یادآور شد: کمبود شدید نیروی متخصص و کمبود فضای اداری در حوزه اجرایی اداره اسناد رسمی و املاک شهرستان ری  در حال حاضر از مشکلات اصلی این اداره است که در حال پیگیری مشکلات آن هستیم.

لامعی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد رسمی و املاک شهرستان ری در سال گذشته به ۳۹ هزار و ۸۳۵ استعلام الکترونیکی دفاتراسناد پاسخ داده است، افزود: همچنین ۶۲ هزار و ۴۷۶ فقره خلاصه معامله دفاتر املاک شهرستان ری نیز در این اداره ثبت شده است.

وی اضافه کرد: جواب ۹۷ و نیم درصد استعلامات از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری و بیش از ۹۹ و نیم درصد از ثبت خلاصه معاملات در این اداره در ظرف مدت کمتر از ۲ روز پاسخگویی و ثبت شده است که از این حیث در استان تهران رتبه اول را کسب کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد رسمی و املاک شهرستان ری با قدمت ۹۰ ساله جزو اولین ادارات ثبت اسناد کشور محسوب می شود، گفت: با توجه به انتزاع نزدیک به ۱۰ واحد ثبتی از اداره ثبت شهرری همچنان در حال حاضر واحد ثبتی ری یکی از ادارات پرکار به لحاظ تعداد خدمات ارائه شده و تعداد نیروهای اداری است.

لامعی خاطرنشان کرد: با توجه به اسکن تمامی سوابق ثبتی اعم از پرونده ها و اوراق ثبتی، دفاتر املاک، دفاتر بازداشتی، دفاتر ثبت قنوات وغیره  در حال حاضر اسکن و آرشیو الکترونیکی اوراق ثبتی به صورت روزانه انجام می‌گیرد لذا از گردش فیزیکی پرونده های ثبتی در اداره جلوگیری شده و اکثر خدمات ثبتی به صورت سیستمی و با سامانه های الکترونیکی انجام می پذیرد.

وی در خصوص برنامه های اداره اسناد رسمی و املاک شهرستان ری طی سال ۱۴۰۰ نیز، اظهار داشت: اولویت ما ختم پرونده سال های گذشته و رسیدگی غیر حضوری به پرونده های اجرایی است.

لامعی یادآور شد: از عمده فعالیت های سال جدید اداره ثبت شهرری در حوزه املاک، بحث تعویض اسناد مالکیت مربوط به املاک آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و کاداستر نمودن املاک واقع در بافت حرم و اراضی پیرامونی آن می باشد، همچنین املاک وقفی، املاک دولتی و املاک کشاورزی نیز از اولویت های اجرای طرح کاداستر است.

لامعی در پایان تاکید کرد: نوبت دهی جهت تشکیل و رسیدگی به پرونده های اجرا در حال حاضر به صورت سیستمی و از طریق سایت اداره کل اداره کل ثبت استان تهران امکان پذیر است و متقاضیان  با دریافت نوبت قبلی می تواند در نوبت خود به اداره مراجعه و اقدام خود را پیگیری کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.