مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ هزار فرصت شغلی با توسعه شهرک صنعتی خاوران ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با توسعه ۳۸۰ هکتاری شهرک صنعتی خاوران بیش از چهار هزار فرصت شغلی در این شهرک ایجاد خواهد شد.

حشمت الله عسگری روز دوشنبه در بازدید از شهرک صنعتی خاوران شهرستان ری اظهار داشت: یکی از دغدغه های تولید و توسعه صنعتی دانش بنیان استان تهران موضوع زمین است که برای حل این مشکل مجوزهای لازم برای توسعه ۳۸۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی خاوران شهرستان ری اخذ و در جلسات متعدد تصمیم های لازم در خصوص تامین زیرساخت ها از قبیل آب و برق و گاز  اتخاذ شده است که به زودی واگذاری این اراضی صورت خواهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی اقتصادی استان تهران در سال جاری  بر مبنای خط مشی تعیین شده که همان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است تدوین شده و همه دستگاه‌های اجرایی موظفند با برنامه ریزی مناسب برای تحقق این مهم اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی با اشاره به عملکرد مناسب استان در حوزه اقتصادی طی سال گذشته و ارتقای بسیاری از شاخص ها از جمله کاهش نرخ بیکاری، تحقق ۱۲۴ درصدی اشتغال و راه اندازی واحد های تولیدی راکد اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با  برگزاری جلسات کاربردی اقدامات مؤثرتری را شاهد باشیم.

همچنین در این بازدید مقرر شد شرکت آب منطقه ای در خصوص تغییر کاربری چاه‌های آب مستقر در شهرک اقدام لازم را بعمل آورده و همچنین شرکت توزیع برق استان نیز نسبت به تخصیص و تامین ۶ مگاوات برق مازاد برای شهرک اقدام کنند.

در راستای بررسی مسائل و مشکلات حوزه تولید و تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به همراه حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشدار خاوران و سایر مسئولان از شهرک صنعتی خاوران شهرستان ری بازدید کرد.

در این بازدید روند توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خاوران مورد بررسی قرار گرفت.

شهرک صنعتی خاوران در کیلومتر ۱۱ بزرگراه امام رضا (ع)  خاورشهر روستای محمود آباد قرار گرفته که صنایع مجاز برای استقرار شامل فلزی، غذایی، برق الکترونیک، نساجی و پوشاک، شیمیایی، سلولزی، سنگی و پزشکی است.
بخش خاوران با مرکزیت شهر قیامدشت دارای ۱۱۳ کیلومتر مربع وسعت و ۵۱ هزار نفر جمعیت که در شمال شهرستان ری واقع شده است، در این بخش ۱۲ هزار واحد صنفی و صنعتی در قالب شهرک صنعتی خاوران و لکه های صنعتی مستقر هستند.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه