مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۷ زندانی جرایم غیرعمد به همت خیران شهرری آزاد شدند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری گفت: ۳۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک ۷۴۲ میلیون و ۹۰۴ میلیون تومانی خیران این انجمن در سال‌جاری آزاد شدند.

محسن حسن‌پور، اظهار داشت: از این تعداد ۱۸ زندانی مرد و ۱۹ زندانی زن بودند که با همت و تلاش خیران انجمی حمایت از زندانیان شهرستان ری به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان علاوه بر زندانیان جرایم غیرعمد برخی از مجرمانی که بار اولشان است مرتکب جرم می شوند و در حوزه مواد مخدر نیستند را هم آزاد می کند، افزود: خیران شهرستان ری به طور میانگین برای آزادی هر زندانی در سال حال حدود ۲۰ میلیون تومان کمک کرده اند.

حسن‌پور یادآور شد: هدف اصلی این انجمن حمایت از خانواده های زندانیان و جلوگیری از بزه ها و آسیب های اجتماعی است، تمامی بودجه انجمن حمایت از زندانیان توسط خیرین تامین می شود و این انجمن به هیچ عنوان از بودجه های دولتی استفاده نمی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری سال گذشته ۲۲۳ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده است، بیان داشت: خیرین با تامین پنج میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان توانستند ۵۲ زندانی زن و ۱۷۱ زندانی مرد را سال گذشته آزاد کنند.

حسن‌پور به کمک های نقدی و غیرنقدی انجمن در خصوص خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تمامی مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرد ۴۲۰ میلیون تومان سبد کالا توسط انجمن حمایت از زندانیان در میان خانواده های زندانیان توزیع کرد.

وی اضافه کرد: ۳۳۹ میلیون تومان کارت هدیه و مابقی به صورت سبد کالا در میان ۱۷۱ خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان توزیع شد.

حسن‌پور یادآور شد: علاوه بر آزادی زندانیان و تامین سبد کالا انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری در حوزه های بهداشت و درمان، مشاوره و مددکاری و تامین اجاره مسکن نیز به خانواده های زندانیان کمک های شایانی می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.