مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دریافت واکسن کرونا برای۲هزار نفر از کادر درمان شهرری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از تزریق واکسن کرونا برای ۲ هزار نفر از کادر درمان بخش دولتی و آغاز واکسیناسیون بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا صدرایی با اشاره به تزریق واکسن به کادر درمان اظهار داشت: تاکنون 2 هزار عدد واکسن در اختیار اداره بهداشت شهرستان قرارگرفته که تمامی آن به کادر درمان تزریق‌شده است.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا از اواسط اسفندماه به کادر درمان آغاز شده و به ترتیب به کادر درمان درگیر با بیماران کووید 19 و سپس سایر بخش‌ها در مراکز درمانی شهرستان ری تزریق می‌شود و در حال حاضر نیز کادر درمان در بخش خصوصی اعم از بخش سرپایی، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها در اولویت تزریق واکسن قرار دارند که تا پایان هفته واکسینه خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه گفت: تعدادی از بیماران گروه‌های خاص در سطح شهرستان ری واکسن را دریافت کردند و امیدواریم بر اساس سند ملی واکسن و گروه‌های سنی، واکسیناسیون جمعیت‌های مختلف آغاز شود.

صدرایی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک امکان تزریق روزانه 10 هزار واکسن در سطح شهرستان ری فراهم شود لذا در حال حاضر، اداره بهداشت شهرستان در حال آماده‌سازی مقدمات این امر هست تا تیم‌ها آمادگی لازم را در وقت ضرورت داشته باشند.

 وی افزود: تاکنون 200 نفر از پاکبانان که ارتباط نزدیک با دفع پسماندهای پزشکی و عفونی قرار داشتند واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ادامه داد: نوبت دوم این واکسن‌ها نیز در موعد مقرر به این افراد تزریق می‌شود و پس از آن طبق برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت تأمین واکسن سایر کارکنان بخش درمان و افراد اولویت‌دار شهرستان انجام می‌شوند.

صدرایی تأکید کرد: در سطح شهرستان ری از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون 18 هزار تست سریع رایگان انجام شده و تست پی سی آر نیز به عدد 50 هزار رسیده است که بخشی از آن به‌صورت رایگان و بخشی نیز بر اساس تعرفه انجام شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه