مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز بهسازی آرامستان ابن بابویه شهرری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به وضع نابسامان ضلع شمالی بقعه شیخ صدوق (آرامستان ابن بابویه)، گفت: خاکبرداری در بخشی از این آرامستان برای بهسازی و ایجاد قبرهای جدید صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحیلی انعکاس ری ،حجت الاسلام سید محمد سیدی، اظهار داشت: تعدادی از صاحبان قبرهای ضلع شمالی بقعه شیخ صدوق از وضعیت آن نارضایتی داشتند که این بهسازی نیز با نظر مثبت آنان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح همسطح سازی و مناسب سازی قبرهای بقعه شیخ صدوق از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات عمرانی این آرامستان اواخر سال گذشته به دلیل پنجشنبه آخر سال و حضور مردم در این مکان تعطیل شده بود ولی در سال جدید اقدامات آن آغاز شده است.

سیدی یادآور شد: در اجرای طرح نوسازی و بهسازی قبرهای بقاع متبرکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف حضور دارند و هیچگونه تخریبی به قبرها و بافت سنتی این بقاع صورت نمی گیرد.

این مسئول در خصوص آستان امامزاده عبدالله شهرری نیز اعلام کرد: آجرهای کف این بقعه متبرکه نیز تحت نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی در حال بهسازی است.

به گزارش انعکاس، آرامستان ابن بابویه نخستین گورستان شهر ری است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن هستند؛ نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابُویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان شیعه است که آرامگاه او در آن جا واقع شده‌ است.

از افراد مشهوری که در این گورستان دفن شده‌اند می‌توان به حسین فاطمی، غلامرضا تختی، رحیم مؤذن زاده اردبیلی، علی‌اکبر دهخدا، محمدعلی فروغی، حسین بهزاد، میرزاده عشقی، نسیم شمال و نیز کشته‌شدگان قیام ۳۰ تیر در حمایت از دولت محمد مصدق اشاره کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه