مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشارکت 95 درصدی اصناف شهرری در طرح تعطیلی مشاغل

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با تأکید بر رعایت ۹۵ درصدی تعطیلات صنوف گفت: اصناف همواره متعهدانه تصمیمات و دستورات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می‌کنند، اما عادلانه نیست که به‌تنهایی بار سنگین محدودیت‌های کرونایی را متحمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری لطف‌الله ستاره، با اشاره به ادامه تعطیلی‌ها با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ری اظهار داشت: با قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان ری و تعطیلی مشاغل گروه 2 ، 3 و 4 بازهم اصناف نشان دادند که به‌رغم آسیب‌های زیادی که به کسب و کارشان وارد می‌شود تابع اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند، لذا شاهد رعایت بیش از 95 درصدی دستورات ستاد مقابله با کرونا در زمینه تعطیلی‌ها در سطح شهرستان ری هستیم.

وی افزود: بر اساس دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی صنوف در شهرهای قرمز و نارنجی تمدید شد، لذا صنوف همیشه همراه و ولایتمدار شهرستان ری این روزها دغدغه و نگرانی گذران معیشت روزانه خود را دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری افزود: 2 هفته از تعطیلی صنوف سپری‌شده اما ادارات دولتی و حتی بوستان‌ها مملو از جمعیت است و این در حالی است که کسبه به‌رغم تعطیلی واحد صنفی می‌بایست هزینه‌های اجاره‌بها، مالیات، حقوق، بیمه، اقساط بانکی و غیره را بپردازند در صورتی که هیچ درآمدی نیز نداشته‌ و هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها بابت دوره‌های پیشین تعطیلات کرونایی صورت نگرفته است، در واقع کسبه به تنهایی جریمه بی‌توجهی به دستورات ستاد کرونا را می‌پردازند.

ستاره تأکید کرد: آسیب و خسارت ناشی از کرونا به حوزه اصناف بسیار سنگین است و تمامی گروه‌های شغلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به طور کلی مشاغلی که در گروه 3 و 4 قرار دارند، بیشترین آسیب و سپس گروه شغلی 2 و در نهایت گروه شغلی 1 خسارت زیادی را از شیوع کرونا متحمل شدند.

وی تصریح کرد: صنوف شهرستان ری تا به حال به واسطه تعطیلات کرونایی متحمل میلیاردها تومان خسارت شدند و همچنان مجبور به پرداخت مالیات و حق بیمه حتی در ایام تعطیلی هستند لذا از دولت و ستاد مقابله با کرونا درخواست داریم تا چاره‌ای برای مشاغل بیندیشند، زیرا که با توجه به فعالیت ادارات و مراکز تفریحی میزان تأثیر این تعطیلات در تشدید و انتقال کرونا بسیار ناچیز است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: اصناف همواره متعهدانه تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می‌کنند، اما عادلانه نیست با بستن مغازه‌ها به آن‌ها آسیب برسانیم، زیرا که امروز اصناف بیش از این توان تعطیلی‌های مکرر و تحمل خسارات سنگین بابت کرونا را ندارند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.