مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاهش تولید کمپوست در آرادکوه

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: تولید کمپوست به دلیل انتشار بوی نامطبوع در مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از سال گذشته تاکنون کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛زهره عبادتی  اظهار داشت: کاهش تولید کمپوست، توقف بازچرخانی شیرابه و راه اندازی مجدد تصفیه خانه شیرابه ها سه کار مهم است که سازمان پسماند شهرداری تهران در جهت کاهش انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت انجام داده است.
وی با تاکید براینکه مشکلات مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه برای محیط زیست جنوب تهران بسیار مخرب است، خاطرنشان کرد: انتقال این مرکز بهترین راهکار است ولی در حال حاضر این گونه اقدامات می تواند تا حدودی از مشکلات آن بکاهد.
این مسئول یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های اداره محیط زیست شهرستان ری تولید کمپوست تا حدودی کاهش پیدا کرده است ولی همچنان بوی نامطبوع آن در منطقه به صورت ملموسی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه برای تولید کمپوست زباله های تر و قابل تجزیه که بیشتر آن مواد غذایی و سبزیجات هستند به سایت کمپوست منتقل می شوند، افزود: هوادهی ناکافی به زباله های تر برای تجزیه و تبدیل به کمپوست موجب انتشار شدید بوی نامطبوع می شود که کاهش تولید آن می تواند کمی از بوی نامطبوع مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه را کاهش دهد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان ری تصریح کرد: گازهای تولید شده توسط زباله ها تر آمونیاک و h۲s است که موجب انتشار بوی نامطبوع در محور تهران ـ قم می شود.
عبادتی توقف بازچرخانی شیرابه زباله ها را نیز دیگر راهکار اداره محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری تهران برای کاهش انتشار بوی نامطبوع عنوان کرد و گفت: تاکنون شیرابه ها زباله ها بر روی محل دفن منتقل می شد که هر چند این کار باعث کاهش بار آلودگی شیرابه می گردید ولیکن انتشار بوی نا مطبوع را به دنبال داشت.
این مسئول با بیان اینکه بازچرخانی شیرابه های موجب انتشار بوی نامطبوع شدیدی می شد، اضافه کرد: هم اکنون با راه اندازی مجدد تصفیه خانه شیرابه ها شاهد کاهش انتشار بوی نامطبوع حاصل از بازچرخانی هستیم.
عبادتی با تاکید براینکه تنها راه درست و اصولی حفظ محیط زیست در شهرستان ری به کار گیری روش های نوین در مدیریت پسماند توسط شهرداری تهران است، ادامه داد: اثربخشی اقدامات صورت گرفته توسط اداره محیط زیست شهرستان ری و استان تهران در دست بررسی است.
وی در خصوص دستگاه زباله سوز و تولید برق مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه نیز، اظهار داشت: ظرفیت محدود ۲۰۰ تنی این دستگاه در مقابل زباله ورودی به این مجتمع قابل مقایسه نیست و باید ظرفیت این دستگاه برای اثربخشی بیشتر افزایش یابد.
به گزارش انعکاس ری ، بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران – قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بویژه ماه‌های گرم سال به مشام می‌رسد، موضوع تازه ای نیست، بلکه طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی‌مانده است.
کانون‌های اصلی این بوی نامطبوع مجتمع دفن زباله تهران در آراد کوه کهریزک، کشتارگاه‌ها دام و طیور و دامداری‌های موجود در مجتمع دام گستر حسن آباد فشافویه و حاشیه‌های اتوبان تهران ـ قم است.
گفتنی است: رییس جمهوری دستور رفع بوی نامطبوع جنوب پایتخت را داده و هم اکنون گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شد است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه