مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نظارت بهداشتی بر بازارهای ماه مبارک رمضان در ری

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: ۲۸ اکیپ بازرسی دو نفره ازشبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ماه رمضان بر بازار شهرری نظارت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،علیرضا صدرایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات این مرکز در حفظ سلامت جامعه اظهار کرد: طرح تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، تأمین امنیت غذایی شهروندان همچنین مهار و کاهش بیماری‌های مرتبط با آب و غذا در شهرستان ری آغاز شده است.

وی گفت: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل و با نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی، آلاینده سنجی سطوح با دقت و سرعت نظارت بر واحد‌های صنفی و خدماتی را انجام می‌دهند.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان ری ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط این اداره با همکاری دستگاه‌های نظارتی به‌طور ویژه از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، فروشگاه‌های عرضه آش، حلیم، کله‌پزی، قنادی، نانوایی‌ها و دیگر واحدهای مرتبط با مواد خوردنی و آشامیدنی بازرسی می‌کنند.

صدرایی با بیان اینکه بازرسان بهداشت بر کیفیت مواد غذایی ماه رمضان نظارت ویژه دارند، افزود: در این طرح ۲۸ اکیپ ۲ نفره از کارشناسان بهداشت محیط و غذا و دارو شبکه بهداشت شهرستان ری در سه شیفت برای کنترل مواد غذایی از کارگاه‌های شیرینی‌پزی و قنادی، آبمیوه فروشی‌ها و رستوران‌ها بازدید کرده و از سال گذشته تابه‌حال نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مواد غیرمجاز زیاد مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز در روغن زولبیا، بامیه و کلیه مواد غذایی سرخ شدنی سرطان‌زا بوده و می‌تواند مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کند لذا بازرسان با مشاهده موارد مشکوک پس از نمونه‌برداری برخوردهای لازم را با فرد خاطی به عمل می‌آورند لذا در این راستا از شهروندان تقاضا می‌شود خرید مواد غذایی موردنیاز خود را فقط از قنادی‌های دارای مجوز انجام دهند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.